آرشیو سه‌شنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۷۱۵۸
جهان
۱۳

دو خط خبر

■ رویترز: منابع دیپلماتیک گزارش دادند، رهبر کره شمالی در نامه ای که ماه آگوست ارسال شده، از ترامپ دعوت کرده است که به پیونگ یانگ سفر کند.

■ دی ولت: چند سازمان حقوق بشری نزدیک به جریان فتح الله گولن، دولت اردوغان را به نقض فاحش حقوق مدنی متهم و در گزارشی به شورای حقوق بشر سازمان ملل اعلام کردند، آنکارا مخالفان خود در خارج از کشور را می رباید.

■ رویترز: شش هفته پس از آنکه دولت ونزوئلا مذاکره با اپوزیسیون را به حالت تعلیق درآورد، دفتر خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون نیز رسما اعلام کرد، مذاکره با دولت «تمام شده» است.

■ روسیا الیوم: حشد شعبی و نیروهای امنیتی عراق دیروز پنجمین عملیات «اراده پیروزی» با هدف پاکسازی مناطق شمالی کربلا و جنوب الانبار از بقایای داعش را آغاز کردند.

■ رویترز: بنا بر گزارش آژانس اطلاعات سایبری استرالیا، چین مسئول حمله سایبری به پارلمان و سه حزب بزرگ سیاسی این کشور پیش از انتخابات ماه مه بوده است.

■ رای الیوم: کاربران در توئیتر عکسی را از یک موشک متعلق به حزب الله لبنان که روی آن نشان حزب الله درج شده منتشر کردند و نوشتند، این موشک مختص نابودی تمامی ناوها و کشتی های نظامی است.

■ آسوشیتدپرس: پلیس هند دیروز دوشنبه فاروق عبدالله 81 ساله، عضو پارلمان این کشور در منطقه کشمیر و سر وزیر سابق منطقه جامو و کشمیر را در محل اقامتش در سرینگر دستگیر کرد.

■ اسپوتنیک: وزیر دادگستری فرانسه موافقت خود را با اعطای پناهندگی سیاسی به ادوارد اسنودن، سرشناس ترین افشاگر اطلاعاتی اعلام کرد.

■ بلومبرگ: هیات تحقیق سازمان ملل در امور میانمار خواهان محاکمه ارتش میانمار در دادگاه لاهه بابت ارتکاب اقدامات خشونت آمیز علیه گروه های قومیتی نظیر مسلمانان روهنگیایی شد.