آرشیو شنبه ۱۶‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۳۵۱۹
حوادث
۱۱

پنج قاره

افزایش تلفات توفان دوریان در باهاما

شمار تلفات توفان «دوریان» در باهاما به 30 نفر افزایش یافت.توفان مهیب دوریان که درجه آن پنج اعلام شده بود، تاکنون به کشته شدن دست کم 30 نفر در باهاما منجر شده است و به گفته مقامات محلی، احتمال افزایش تلفات آن وجود دارد.

تلاش های بین المللی برای امدادرسانی به 70 هزار نفر که پس از وقوع این توفان مهیب به کمک نیاز دارند، در حال انجام است. گفته شده است دوریان مهیب ترین توفانی بوده که در باهاما گزارش شده است.

حدود 13 هزار واحد مسکونی بر اثر وقوع این توفان تخریب شده یا دچار خسارت شده اند.این توفان پس از ترک باهاما به سمت سواحل شرقی ایالت فلوریدا و ایالت کارولینا حرکت کرده است. کارشناسان هواشناسی نسبت به احتمال خیزآب (بالاآمدن آب سطح دریا) در آب های این منطقه هشدار داده اند. در ایالت کارولینای جنوبی برق صدها هزار واحد مسکونی و تجاری قطع و جاری شدن سیلاب موجب مسدودشدن برخی مسیرهای ارتباطی  شده است.

مامور پلیس آمریکا، متجاوز سریالی بود

پلیس آمریکا پس از چهار سال تعقیب یک متجاوز سریالی سرانجام متوجه شد این مجرم یکی از مامور های پلیس همان ایالت است.خالکوبی های این مرد سیاه پوست که کنث توماس نام دارد، با اظهارات قربانی ها تطابق داشت. سپس آزمایش های دی ان ای نیز مجرم بودن او را ثابت کرد.