آرشیو پنجشنبه ۲۸‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۸۶
صفحه آخر (جهان)
۱۲

آل سعود، قتلگاه خاشقجی را بی سر و صدا فروخت!

سرویس خارجی- رسانه های ترکیه ای می گویند آل سعود مخفیانه کنسولگری خود در اسلامبول را فروخته است. این رژیم، «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد عربستانی را در همین ساختمان با اره تکه تکه کرده بود!

سال گذشته آل سعود «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد عربستانی را در کنسولگری خود در اسلامبول زنده زنده و به وحشیانه ترین شکل ممکن به قتل رساند و با اره تکه تکه کرد. این مسئله باعث ایجاد فشار گسترده جهانی علیه آل سعود و یک رسوایی بی سابقه برای «بن سلمان» شد. حتی نهادهای اطلاعاتی آمریکا نیز اعلام کردند که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان عامل اصلی این جنایت بوده است. اکنون ولیعهد خونریز عربستان گویا به دنبال پاک کردن هرگونه نشانه ای است که جهانیان را به یاد این فاجعه می اندازد. به گزارش ایسنا، روزنامه «دیلی صباح» ترکیه گزارش داده که عربستان در پی قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی کنسولگری خود در اسلامبول را مخفیانه فروخته است.

طبق این گزارش، اقدام سعودی در تغییر مکان کنسولگری خود در اسلامبول در حالی است که دادستانی ترکیه خود را برای صدور لیست اتهامات در آستانه اولین سالگرد قتل خاشقجی آماده می کند. دیلی صباح در ادامه نوشته، ضبط صداها در جریان جنایت قتل خاشقجی در ساختمان کنسولگری عربستان با تمامی جزئیاتش، مقامات عربستان را بر آن داشت که یک تیم فنی به ترکیه بفرستند تا دستگاه های شنود که در ساختمان کنسولگری کار گذاشته شده بودند را از بین ببرند. این تیم پس از بازگشت از ترکیه به مقامات ریاض توصیه کرد که این ساختمان را تخلیه کنند، همین امر موجب شد که وزارت خارجه عربستان تصمیم به تغییر ساختمان کنسولگری بگیرد.

طبق گزارش ها، کنسولگری عربستان که در منطقه «لیونت» قرار داشت به منطقه «سریر» در نزدیکی کنسولگری آمریکا منتقل می شود. ساختمان کنسولگری عربستان در اسلامبول 45 روز قبل و با یک سوم قیمت واقعی آن فروخته شده و مشخص نیست که با چه قیمتی و به چه فردی فروخته شده است.