آرشیو پنجشنبه ۲۸‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۴۴۶۷
ورزش
۱۴
بوکس

بوکس ایران در مسابقات جهانی بدون مدال ماند

موسوی ناکام در تاریخ سازی

عصر دیروز و از ساعت 16 به وقت یکاترینبورگ روسیه، سیدشاهین موسوی، مشتزن میان وزن ایران برای صعود به جمع چهار بوکسور پایانی وزن 75 کیلوگرم رقابت های جهانی 2019 با ایومیر مارسیال از کوبا مبارزه اش را آغاز کرد. مبارزه موسوی از این منظر برای ورزش ایران اهمیت داشت که در صورت پیروزی این بوکسور، ایران می توانست برای نخستین بار در تاریخ صاحب مدال جهانی این رشته شود. پیش از این هیچ ورزشکار ایرانی ای موفق نشده بود در مسابقات جهانی به مدال دست پیدا کند. البته این آرزو که از زمان صعود موسوی به جمع هشت نفر پایانی شکل گرفته بود که در فاصله 48 ساعت به یاس تبدیل شد.

موسوی که پیش از این حریفانی از چین تایپه و فلسطین را شکست داده بود و برای دومین بار در تاریخ مسابقات جهانی بوکس، ایران را صاحب نماینده در مرحله یک چهارم کرده بود، مقابل حریف کوبایی شکست خورد و از رسیدن به مدال باز ماند. موسوی در این مبارزه بر خلاف دو مبارزه قبلی اش که با نتیجه 5 بر صفر پیروز شده بود، با نتیجه 5 بر صفر شکست خورد و از گردونه رقابت ها کنار رفت. حریف کوبایی او نیز با این پیروزی توانست به دور بعد راه پیدا کند و در این مرحله باید با حریفی از کشور قزاقستان مبارزه کند.

به این ترتیب هر شش نماینده ایران در مسابقات جهانی بوکس با باخت مقابل حریفان از گردونه رقابت ها کنار رفتند. مسلم مقصودی، سجاد کاظم زاده، احسان روزبهانی، محمد شوریان، ایمان رمضان پور و شاهین موسوی که با هدایت علیرضا استکی اعضای تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی بوکس جهان را تشکیل داده بودند با سه حذف در دور نخست، دو حذف در دور دوم و یک حذف در دور سوم مسابقات به کارشان پایان دادند. تیم ایران علاوه بر از دست دادن شانس کسب مدال، نتوانست هیچ سهمیه المپیکی را نیز به دست آورد. مسابقات قهرمانی جهان در رشته بوکس از روز دوشنبه هفته گذشته با شرکت 365 بوکسور از 78 کشور جهان در روسیه آغاز به کار کرده است و تا روز شنبه هفته بعد نیز ادامه خواهد یافت. دوره بعد این مسابقات سال 2021 در شهر دهلی نو پایتخت کشور هند برگزار می شود.