آرشیو شنبه ۳۰‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۴۷۰۹
فرهنگ و هنر
۲۱

کوتاه از فرهنگ و هنر

 صادق توکلی، بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون پیش از ظهر دیروز درگذشت. توکلی در آثاری همچون فیلم سینمایی «آژانس شیشه ای»، سریال تلویزیونی «عیاران» و سریال تلویزیونی «بوی غریب پاییز» بازی کرده بود.

 نمایشگاه منتخبی از آثار سیزدهمین دوسالانه عکس ایران با عنوان «نگاهی دیگر»، از دیروز در خانه هنرمندان ایران برپاست و تا نهم مهرماه در گالری های بهار و نامی نمایش این آثار ادامه دارد. این نمایشگاه از سوی انجمن عکاسان ایران با همکاری خانه هنرمندان ایران برگزار می شود و منتخبی از عکس های سیزدهمین دوسالانه عکس ایران به نمایش گذاشته می شود. سیزدهمین دو سالانه عکس ایران با موضوع آزاد و در دو بخش «آرت فتوگرافی» یا عکاسی هنری و عکاسی خلاقانه توسط انجمن عکاسان ایران برگزار می شود.

 نمایشگاه نقاشی «برای عشق و صلح» امروز همزمان با روز جهانی صلح در تالار آبی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار می شود. علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه یک روزه می توانند از ساعت 9 تا 18 امروز به مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند. این مجموعه تا ساعت 19 فعال است.

 گالری آب انبار مجموعه ای از عکس های ژوبین میراسکندری را از 29 شهریور تا 17 آبان به نمایش می گذارد. همزمان با گشایش این نمایشگاه کتاب آثار این هنرمند نیز رونمایی می شود. این عکس ها محصول کار عکاس از سال 1384 تا امروز است.

 پنجمین همایش بین المللی شمس و مولانا در تاریخ 7 و 8مهرماه 1398 (29 و 30 سپتامبر 2019) در شهرستان خوی برگزار می شود. موضوع شمس و مولانا از منظر پژوهش های ادبی و عرفانی و پژوهش های میان رشته ای ازجمله محورهای مهم این همایش بین المللی است.

 فصل جدید برنامه «رادیکال سه» با محوریت بررسی ابعاد زندگی و فعالیت های شخصیت های تاریخ معاصر ایران هر هفته پنج شنبه ها روی آنتن شبکه سه می رود. برنامه «رادیکال سه» در این سری خود نسبت عملکرد و تاثیرگذاری شخصیت های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه ایران را با آرمان های استقلال، آزادی، عدالت و پیشرفت مورد بررسی قرار می دهد.