آرشیو یکشنبه ۳۱‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۷۱۶۲
سیاسی
۲

تحقق وعده روحانی به دهیاران

حقوق و مزایای نیروهای استخدامی دهیاری ها براساس قانون کار و با هماهنگی سازمان اداری و استخدامی و وزارت کار توسط وزارت کشور ابلاغ می شود.

به گزارش ایلنا، سیدسلمان سامانی، سخنگو و معاون هماهنگی  وزارت کشور با اعلام این خبر و اجرایی شدن وعده رئیس جمهوری به دهیاران در همایش ملی اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی گفت: رئیس جمهوری در آن همایش بر ضرورت امنیت شغلی دهیاران تاکید داشتند و با پیشنهاد و پیگیری های وزیر کشور، دولت به منظور امنیت شغلی کارکنان دهیاری ها و دهیاران و تامین اجتماعی آنها و رونق بخشیدن به کار و تلاش در روستاها، آیین نامه استخدامی دهیاری های کشور و آیین نامه اجرایی تشکیلات، انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی روستاها و نحوه انتخاب دهیار را اصلاح و ابلاغ کرد.

معاون هماهنگی وزارت کشور در ادامه افزود: براساس این مصوبه، وزارت کشور (سازمان شهرداری ها) مجاز است به دهیاری ها متناسب با جمعیت، درآمد و سایر شاخص ها، همچون شهرداری ها، ساختار سازمانی ابلاغ کند.

سامانی با بیان اینکه وضعیت نیروهای استخدامی دهیاری ها به صورت قراردادی و بر اساس عناوین ساختاری خواهد بود، تصریح کرد: حقوق و مزایای آنان بر اساس قانون کار و فرم قرارداد با هماهنگی سازمان اداری و استخدامی و وزارت کار توسط وزارت کشور ابلاغ می شود. همچنین حقوق و مزایای دهیاری ها در راستای برقراری عدالت در صورت نیاز قابل افزایش خواهد بود. او افزود: نحوه بکارگیری کارکنان دهیاری (غیر از دهیار) از طریق برگزاری آزمون و بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور خواهد بود.

معاون هماهنگی وزارت کشور با بیان اینکه طبق این مصوبه افرادی که در دهیاری اشتغال دارند در زمان استخدام در دستگاه های دیگر، تمام سوابق آنها به عنوان سنوات قابل قبول لحاظ می شود، خاطرنشان کرد: با مجوز داده شده برای ابلاغ ساختار دهیاری ها، جایگاه دهیاری ها به عنوان موسسه عمومی غیردولتی مورد پذیرش دولت واقع شده است.