آرشیو شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸، شماره ۷۱۶۷
جهان
۱۳

دوخط خبر

نووستی: یکی از مقام های ارشد دولت روسیه امروز (جمعه) گفت، دولت های مسکو و ترکیه در حال مذاکره برای فروش احتمالی جنگنده های سوخو-35 به آنکارا هستند.

آسوشیتدپرس: وزیر کشور بنگلادش گفت، این کشور قصد دارد حصارهای سیم خاردار دور تا دور اردوگاه های آوارگان روهینگیایی ایجاد کنند تا از گسترش آنها جلوگیری شود.

روسیا الیوم: دادستان کل رژیم صهیونیستی با درخواست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم برای پخش زنده جلسه مقدماتی محاکمه اش مخالفت کرد و گفت، درخواست وی بی سابقه و بیهوده است و هیچ مبنای قانونی ندارد.

رای الیوم: بعد از تاکید رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر برگزاری انتخابات سراسری در سخنرانی اش در مجمع عمومی سازمان ملل، جنبش حماس از آمادگی خود برای برگزاری انتخابات خبر داد.

رویترز: دولت چین در گزارش سیاستگذاری خود که دیروز جمعه و پیش از هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین منتشر شد، آورد، پکن به یک رهبری قوی و متحد در حزب کمونیست نیاز دارد، در غیر این صورت کشور از هم فرو می پاشد.

الیوم السابع: وزارت خارجه مصر در اعتراض به اظهارات اردوغان درباره ابهامات مرگ محمد مرسی، در نشست مجمع عمومی سازمان ملل کاردار این کشور در قاهره را احضار کرد.

روسیا الیوم: پنتاگون از اعزام 200 نیروی نظامی به عربستان و نصب یک سامانه پاتریوت جدید به همراه چهار رادار در این کشور خبر داد.

رویترز: ایالات متحده امریکا ابراز امیدواری کرد، شاهد اقدام سریع هندوستان برای لغو تمامی محدودیت های اعمال شده علیه کشمیر و آزادی تمامی بازداشتی ها باشد.

خبرگزاری فرانسه: اتحادیه اروپا با اعمال تحریم علیه هفت مسئول ونزوئلایی نزدیک به نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور موافقت کرد.