آرشیو دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸، شماره ۳۵۳۷
حوادث
۱۱
رخداد

دستگیری 2 سارق با روزی 15 فقره سرقت

منبع: شرق

دو موبایل قاپ حرفه ای که روزی 15 فقره سرقت مرتکب می شدند، دستگیر شدند.

سرهنگ «رضا حیدری»، رئیس کلانتری 110 شهدا، در تشریح این خبر گفت: راس ساعت 9 شب پنجشنبه هفته گذشته ماموران هنگام گشت زنی در حوالی میدان شهدا، خیابان شکوفه متوجه رفتار راکب و ترک نشین یک دستگاه موتورسیکلت شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مدتی ماموران رفتار این دو موتورسوار را تحت مراقبت قرار دادند، تصریح کرد: در این هنگام این دو موتورسوار به شهروندی نزدیک شدند و گوشی همراهش را قاپیدند و به سرعت از محل گریختند.

وی با اشاره به اینکه ماموران بلافاصله برای دستگیری هر دو موتورسوار وارد عمل شدند، تصریح کرد: پس از گذشت مدتی تعقیب و گریز موتورسواران که با سرعت بالایی در حال حرکت بودند، با یک دستگاه خودروی سواری برخورد کردند و روی زمین افتادند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه هر دو متهم که به صورت پیاده قصد فرار داشتند از سوی ماموران دستگیر شدند، اضافه کرد: در بررسی های بدنی از متهمان گوشی مال باخته کشف شد و همه به جرم ارتکابی اعتراف کردند.

وی تصریح کرد: متهمان پس از انتقال به کلانتری  صرفا مدعی ارتکاب یک فقره سرقت بودند و اظهار کردند بزه دیگری را مرتکب نشده اند اما تعدادی از مال باختگان به کلانتری دعوت شدند که شاکیان هر دو متهم را شناسایی کردند.

کلانتر محله شهدا ابراز کرد: متهمان که دیگر چاره ای جز اعتراف نداشتند، در تحقیقات پلیسی به ارتکاب جرائم مشابه اعتراف و اظهار کردند روزی 15 فقره موبایل قاپی مرتکب می شدند و همه گوشی های سرقتی را به مال خری در میدان مولوی با قیمت پایین تر فروخته اند.

بنا بر این گزارش، با بررسی سوابق هر دو متهم که 28 و 32ساله بودند، پیش تر نیز مرتکب جرائمی مانند سرقت و حمل مواد مخدر شده اند که هر دو متهم پس از انجام تحقیقات تکمیلی به مقام محترم قضائی معرفی شدند.