آرشیو پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸، شماره ۷۱۷۸
صفحه آخر
۱۲

شهروند مجازی

یگانه خدامی

هشتگ

#ورزشگاه_آزادی

امروز بازی تیم ملی فوتبال ایران و کامبوج است و اولین حضور بدون محدودیت زنان در ورزشگاه آزادی. برای همین بحث بر سر این مساله حسابی داغ شده است. بخصوص پس از انتشار تصویری از کشیدن حفاظ و فنس اطراف جایگاه زنان و برای جداسازی این جایگاه از جایگاه مردان و پس از اینکه دیروز اعلام شد 2 پارکینگ زنانه هم در ورزشگاه در نظر گرفته شده است.

از این دو پارکینگ هیچ تماشاگر مردی حق ورود به ورزشگاه ندارد. این عکس و این خبر خیلی ها را عصبانی کرده است. زنانی که خودشان را برای ورود به ورزشگاه آماده می کنند از یک طرف و مردانی که به نظرشان این کار توهین به مردان است از طرف دیگر. حتی علی ضیا مجری تلویزیون در توئیترش نوشت: «به نظرم یهو دورتادور شو پارچه بکشند، یه تلویزیون بزرگم بذارند وسطش، اینقدر حفاظ کشی کافی نیست.»

واکنش ها به اتفاقات این یکی دو روزه ورزشگاه آزادی را بخوانید: «الآن که پارکینگ های ورزشگاه را تفکیک جنسیتی کرده اند ما باید چه کار کنیم؟ واقعا به ذهنشان نرسیده که بعضی اعضای این گونه عجیب به نام «زن» که قرار است وارد ورزشگاه شود با بعضی انسان ها (مردان) ازدواج می کنند و چیزی عجیب به نام «خانواده» تشکیل می دهند؟»، «حتی ممکنه جایگاه بانوان رو ببرن ورزشگاه شیرودی!»، «اون زیرساخت ها که می گفتن برای ورود خانوما آماده کردن ایناست، نرده کشی هیچ تور هم کشیدن. یعنی به همه چی شک دارن، این سیستم راه دادن خانوما به ورزشگاه هم توهین به خانوماس هم آقایون»، «حتی برای زنان قراره اورژانس بانوان مستقر بشه در ورزشگاه آزادی.

مگه وقتی با 115 تماس میگیرم سوال میشه بیمار زنه یا مرد که براش اورژانس زن بفرستیم یا مرد؟، «سکوی خانم های تماشاگر در آزادی حفاظ کشی میشود! گذشته از توهینی که به مردان و زنان شده، سوال اینجاست که چطور زمان میتینگهای انتخاباتی، هیچ مرزی بین زن و مرد در همین ورزشگاه وجود ندارد؟»، «حالا اگه خانم ها قفس را شکستند و به مردان حمله کردند چی؟ بهتر نیست بهش برق وصل کنید و دو طرفش را مین گذاری کنید؟!»