آرشیو پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸، شماره ۴۴۸۵
سیاست
۳

خبر

کارگران هفت تپه آزاد شدند

نماینده شوش در مجلس گفت: «6 کارگر بازداشتی هفت تپه روز گذشته (چهارشنبه) با قرار وثیقه آزاد شدند.» به گزارش ایرنا، سید راضی نوری شامگاه چهارشنبه در گفت وگویی توضیح داد: «این افراد روز دوشنبه با دستور قضایی بازداشت و روانه زندان شده بودند.»

او اظهار کرد: «این کارگران ابراهیم عباسی منجزی، مسلم چشمه خاور، محمود خدایی، ایمان اخضری، یوسف بهمنی و محمد خنیفر هستند که با قرار وثیقه آزاد شدند.»

کشت و صنعت هفت تپه قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می گذرد و طبق اصل 44 قانون اساسی اواخر سال 1394 از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد. جمعیت کارکنان شاغل در این شرکت بزرگ تولید شکر به صورت رسمی، پیمانی، قراردادی و پیمانکاری در بخش های مختلف پنج هزار و 500 نفر اعلام شده است. شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با 24 هزار هکتار وسعت اراضی و کارخانه، در 15کیلومتری شهر شوش در شمال استان خوزستان واقع است.

روحانی لایحه «تابعیت مادرانه» را برای اجرا ابلاغ کرد

رییس جمهور، قانون اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی را برای اجرا به وزارتخانه های مربوطه ابلاغ کرد. به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن روحانی رییس‎جمهوری، قانون اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی را برای اجرا به وزارتخانه های مربوطه ابلاغ کرد. براین اساس، در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، رییس جمهور این قانون مصوب مجلس را برای اجرا به وزارتخانه های کشور، دادگستری و تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.