آرشیو یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸، شماره ۴۴۸۷
اقتصاد
۱۰

پیدا و پنهان

هجوم شهروندان کشورهای عربی برای خرید ویلا در شمال ایران

«ایلنا» به نقل از محمدجواد جمالی نوبندگانی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی از هجوم خارجی ها و به ویژه شهروندان کشورهای عربی برای خرید ویلا و زمین در شهرهای شمالی کشور خبر داده و افزوده است: بسیاری از افراد خارج کشور و اعراب ویلاهایی را به نام ایرانی ها و افراد بومی در شمال کشور خریداری می کنند. باتوجه به اینکه شاهد افزایش قیمت زمین در شمال کشور هستیم اما فروش زمین در مناطق شمال کشور به اعراب با هماهنگی مقامات محلی انجام می شود.

بازار تایر، در اختیار چینی ها

مصطفی تنها، سخنگوی انجمن تایر با اشاره به ورود تایرهای سنگین فاقد کیفیت به کشور گفت: با لغو ضوابط واردات تایر سنگین بازار دو دستی دراختیار تایرهای بی کیفیت چینی قرار گرفته است. به گفته او، ورود تایرهای سنگین فاقد کیفیت باعث شد تا در مرداد ماه امسال اتحادیه کارفرمایان کامیون داران نامه شکایت خود را به سازمان حمایت ارسال و اعلام کنند با ورود تایرهای سنگین فاقد کیفیت بازار مختل شده و مشکلات زیادی برای آنها به وجود آمده است.

خوش چهره: احمدی نژاد می خواست پول توزیع کند

محمد خوش چهره، دانشیار دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران که سال 1384 به عنوان یکی از اعضای ستاد محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری حضور فعالی داشت با انتقاد از سیاست های اقتصادی رییس جمهور سابق ایران گفت: احمدی نژاد می خواست توزیع پول کند. توزیع پول یک اقدام پوپولیستی است که در دنیا به عنوان یک سیاست اقتصادی پذیرفته شده نیست، فقط در کشورهای امریکای لاتین، هر جا به رای مردم نیاز داشته باشند، پول میان مردم توزیع می کنند. احمدی نژاد هم برای مرحله دوم انتخابات این کار را صورت داد، در دولت های بعد هم جلوی این اقدام گرفته نشد. ما بارها گفتیم این راه کمک به فقرا نیست و نباید مردم را تنبل و فراری از کار کرد.

کاهش 9.4درصدی فروش خودروساز ژاپنی در امریکا

میزان فروش خودروهای ژاپنی سوبارو در بازار امریکا با یک کاهش 9.4 درصدی مواجه شده و به 51 هزار و 659 دستگاه رسیده است. سوبارو به عنوان یکی از معروف ترین برندهای خودروسازی ژاپن، سهم قابل توجهی از فروش خودرو در جهان به خصوص در امریکای شمالی را داراست.