آرشیو شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸، شماره ۳۵۴۱
جهان
۷

رویدادها

ممنوعیت استفاده از ماسک در هنگ کنگ

کری لام، رئیس اجرائی هنگ کنگ، در تلاش برای مقابله با افزایش موج اعتراضات ضددولتی با استفاده از قانون شرایط اضطراری که در زمان استعمار بریتانیا بر هنگ کنگ اجرا می شد، استفاده از ماسک را در این اعتراضات ممنوع کرده است.

آبه خواستار ملاقات با اون

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، از قصد خود برای دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی خبر داد؛ هدف اصلی او از این دیدار، بازگرداندن اتباع ژاپنی ربوده شده در کره شمالی است.

کشته شدن 4 پلیس در پاریس

چهار نفر از نیروهای پلیس فرانسه در حمله فردی با چاقو به داخل یک پاسگاه پلیس در پاریس کشته شدند. این حمله پنج زخمی هم برجای گذاشته است. درگیری پس از آن رخ داد که افسر پلیس قصد داشت مانع حضور این فرد به یک ساختمان شود.

تحصن روزنامه نگاران در کشمیر

ده ها روزنامه نگار در کشمیر در اعتراض به قطعی راه های ارتباطی در این منطقه تحصن کردند و قطعی اینترنت و تلفن همراه را «دهان بندی از سوی دولت» توصیف کردند.

حذف پست های توهین آمیز در فیس بوک

دادگاه اتحادیه اروپا فیس بوک را موظف کرد اظهارنظرهای توهین آمیز را حذف کند. بنا بر مقررات اتحادیه اروپا، ارائه دهندگان خدمات اینترنتی مسئول محتوایی که کاربران منتشر می کنند نیستند، مگر از غیرقانونی بودن آنها مطلع شوند. همچنین فیس بوک می گوید صدها اکانت جعلی را از پلتفرم های مختلف خود حذف کرده است. این اکانت ها عموما در حمایت از امارات، عربستان و مصر و در انتقاد از قطر، ایران و ترکیه فعالیت می کردند.

بازگشایی سفارت آمریکا در سومالی

ایالات متحده آمریکا در دوم اکتبر، سفارت خود را در پایتخت سومالی بعد از 28 سال بازگشایی کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این سفارت در ژانویه 1991 به علت خشونت ها در سومالی بسته شد و در دوم اکتبر در موگادیشو، پایتخت سومالی، برای آغاز مرحله ای تازه در روابط دو کشور بازگشایی شد.

مذاکره با کره شمالی در هر صورت

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در اولین واکنش به ورود کره شمالی به «فازی جدید» به دنبال آزمایش موشکی به خبرنگاران حاضر در کاخ سفید گفت: «آنها خواستار مذاکره اند و ما با آنها مذاکره خواهیم کرد».