آرشیو دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۰۷
اخبار کشور
۱۱

وزیر صنعت، معدن و تجارت : تولید فولاد کشور بیش از 9 درصد افزایش یافت

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با وجود تحریم ها توانستیم در تولید فولاد کشورهایی مثل فرانسه و ایتالیا را پشت سر بگذاریم و در رتبه دهم جهان قرار بگیریم، در تولید محصولات فولادی بیش از 9 درصد افزایش تولید داشته ایم.

به گزارش ایرنا، رضا رحمانی در آیین آغاز عملیات اجرایی پنج پروژه صنعتی در سنقر و کلیایی افزود: توزیع پروژه های صنعتی و معدنی در کشور متوازن انجام نشده و ما به دنبال ایجاد توازن در این حوزه هستیم. یکی از استان هایی که برای ایجاد توازن صنعتی و معدنی در کشور در اولویت وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت قرار دارد، کرمانشاه است.

وی احیا و فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس و خرد را در اولویت کاری وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: رویکرد کاری ما حمایت از تولیدکننده، تسهیل تولید و تشویق صادرات با درنظر داشتن بازار مصرف داخلی و جلوگیری از خام فروشی است.

او اضافه کرد: صنایع و معادن کوچکتر چون آسیب پذیرتر هستند باید بیشتر مورد حمایت قرار گیرند تا موجودیت آنها حفظ شود و این رویه در شیوه کاری ما نمود دارد. رحمانی در ادامه گفت: در حوزه ساخت قطعات خودرو، کرمانشاه جز استانهای اولویت دار سیاست های کاری وزارت صنعت، معدن و تجارت است لذا استاندار کرمانشاه می تواند با گردآوری تصمیم گیرندگان صنعت خودرو از این امتیاز برای ایجاداشتغال در استان استفاده کند.