آرشیو دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸، شماره ۵۵۰۳
فرهنگ: سینما و تئاتر
۱۲

راش

همکاری آهنگساز ایرانی با سینمای ترکیه

مهدی وجدانی، آهنگساز و رهبر ارکستر ایرانی قرار است برای یک فیلم سینمایی در ترکیه موسیقی بسازد.

این خبر را فارس منتشر کرده و نوشته، این روزها در ترکیه یک فیلم سینمایی در حال مراحل پایانی است که دو هنرمند ایرانی هم به عنوان آهنگساز و فیلمنامه نویس در آن فعالیت می کنند. این فیلم سینمایی «کارلا» نام داشته و به نویسندگی نفیسه لاله و کارگردانی جیحان کاندمیر ساخته شده است. «کارلا» اکنون به مرحله تدوین رسیده و آهنگسازی آن هم به مهدی وجدانی، آهنگساز و رهبر ارکستر ایرانی سپرده شده است. ماجرای فیلم در استانبول می گذرد و داستان زندگی یک پدر هنرمند تئاتر عروسکی است که با دختر کوچکش کارلا زندگی می کند.

«صفر تا سکو» در راه جشنواره فیلم های ورزشی میلان

 مستند «صفر تا سکو» که با نام «سکو» (Platform) پخش بین المللی شده است در بخش مسابقه سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم های ورزشی میلان حضور می یابد.

به گزارش ایسنا، مستند «صفر تا سکو» به کارگردانی سحر مصیبی و تهیه کنندگی مهتاب کرامتی و طهورا ابوالقاسمی در بخش مسابقه سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم های ورزشی میلان نمایش داده می شود. این مستند فیلم برگزیده دوره پیشین جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی ایران است.

«صفر تا سکو» که درباره زندگی خواهران منصوریان، قهرمانان ووشوی ایران است، در آخرین حضور جهانی خود جایزه بهترین فیلم اول جشنواره «ریندنس» لندن را کسب کرد.

سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم های ورزشی 25 تا 30 اکتبر 2019، (3 تا 8 آبان 98) در شهر میلان ایتالیا برگزار می شود.

موافقت با ساخت «تی تی» و 3 فیلمنامه دیگر

شورای صدور پروانه ساخت در جلسه شب گذشته با چهار فیلمنامه موافقت کرد.

به گزارش سینماپرس، فیلمنامه های«شیرجه بزرگ» به تهیه کنندگی محمد رضا شفیعی، کارگردانی و نویسندگی کریم لک زاده، «آبادان 11 610» به تهیه کنندگی حسن کلامی، کارگردانی و نویسندگی مهرداد خوشبخت در «تی تی» به تهیه کنندگی وکارگردانی آیدا پناهنده و نویسندگی مشترک آیدا پناهنده و ارسلان امیری و «پیچ» به تهیه کنندگی حسن علیمردانی، کارگردانی و نویسندگی علی خامه پرست موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.