آرشیو دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸، شماره ۵۵۰۳
ورزش
۱۷

فوتبال اروپا

اتفاقی نادر در تیم ملی اسپانیا

در شبی که اسپانیا می توانست با یک پیروزی راه خود به یورو 2020 را هموارتر کند، بازی خود مقابل نروژ را با تساوی یک بر یک  به پایان رساند. این در حالی بود که شاگردان روبرت مورنو تا دقیقه 94 از میزبان خود پیش بودند. یکی از نکات جالب در این بازی، دو رکوردی بود که بر جا ماند. 11 بازیکنی که مورنو در ابتدای بازی به زمین فرستاد، از 11تیم مختلف بودند. به گزارش آس، این برای نخستین بار است که لاروخا در 99سال اخیر با چنین ترکیبی به میدان می رود. این اتفاق پس از 699 بازی رخ داد. از سوی دیگر، با انجام این بازی، سرخیو راموس توانست برای صد و شصت و هشتمین بار پیراهن تیم ملی اسپانیا را بر تن کند. او با این حساب از رکورد ایکر کاسیاس عبور کرد.

نویر فعلا نمی خواهد بازنشسته شود

همان طور که یواخیم لو گفته بود، مانوئل نویر شب گذشته درون دروازه ژرمن ها در بازی مقابل استونی ایستاد. این دروازه بان 33ساله افتخارات زیادی برای تیم ملی و همچنین باشگاه بایرن مونیخ به دست آورده است. با توجه به آمادگی بالایی که جایگزینان نویر مثل ترشتگن و لنو دارند، این شایعه مطرح شده بود که او ممکن است کم کم به دنبال خداحافظی از بازی های ملی باشد.

به گزارش کیکر، با این حال، نویر با رد این حرف ها گفت: فعلا از آمادگی بدنی بالایی برخوردارم و به خداحافظی از بازی های ملی فکر نمی کنم. الان زمان مناسبی برای صحبت در این مورد نیست.

رکورد عالی ایتالیا با مانچینی

تیم ایتالیا بعد از بلژیک دومین تیمی نام گرفت که صعود خود به مرحله نهایی یورو 2020 را نهایی می کند.

شاگردان مانچینی در هفتمین بازی خود در خانه یونان توانستند بازی را با نتیجه 2 بر صفر به نفع خودشان به پایان برسانند و به یورو صعود کنند. به گزارش کالچو مرکاتو، تیم ملی ایتالیا بعد از این پیروزی به یک رکورد جالب دست یافت که در سه دهه اخیر به این رکورد نرسیده بود. آتزوری توانست با هدایت مانچینی به هشت برد متوالی برسد. مانچینی پیش از این هم یک رکورد فردی را در کارنامه اش ثبت کرده است. او اولین مربی تاریخ آتزوری شد که با این تیم شش بازی متوالی را در مرحله انتخابی جام ملت های اروپا می برد و شنبه شب رکوردش را به هفت بازی ارتقا داد.