آرشیو سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸، شماره ۵۵۰۴
رسانه: رادیو و تلویزیون
۶
گزارش کپسولی

سوار بر امواج عاشقی در اربعین حسینی (ع)

فاطمه عودباشی

 حرکت عظیم پیاده روی اربعین که هرسال با هدف اعتلای نهضت حسینی(ع) برگزار می شود، طلیعه درخشانی از حق طلبی، آزادگی، مردانگی و دفاع از مظلوم را به تصویر می کشد. به همین دلیل رادیو می کوشد با انعکاس شور و شعور حاکم بر جامعه، تبیین و تحلیل معارف دینی سهم قابل توجهی از شناخت نهضت حسینی (ع) را برای جامعه به ارمغان آورد.

حمید شاه آبادی، معاون صدای رسانه ملی با اشاره به نقش رسانه رادیو در انتشار جلوه های عظیم اربعین حسینی(ع) گفت: معاونت صدای جمهوری اسلامی همگام با مردم و عاشقان طریقت حسینی(ع) علاوه بر تولید و پخش برنامه های گوناگون و مختلف، با راه اندازی رادیو اربعین ارتباط میان مخاطب و رسانه را به کمترین میزان خود رسانده است.

وی درخصوص روند برنامه سازی در ایام اربعین گفت: با تمهیدات در نظر گرفته شده و همراه با گروه های اعزامی برنامه ساز به کشور عراق که به صورت میدانی و در میان زائران اقدام به تولید برنامه های مختلف می کنند، گروه های تصویربردار نیز در کنار برنامه سازان به فعالیت مشغول هستند و با تهیه مستندهای تصویری به صورت لحظه به لحظه، سهم قابل توجهی از انعکاس سیل خروشان پیروان مکتب اهل بیت خواهند داشت.

وی درخصوص تعداد برنامه های تولید شده در ایام پایانی ماه صفر نیز گفت: پیرو برنامه ریزی های صورت گرفته شبکه های رادیویی برای مناسبت های پایانی ماه صفر شامل اربعین حسینی (ع)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و رحلت رسول مکرم اسلام (ص) در مجموع با 1268 برنامه به تعداد 229 عنوان و به مدت 597 ساعت تهیه کرده اند که جزئیات برنامه های منتخب در موعد هر مناسبت به اطلاع عموم هموطنان رسانده می شود. معاونت صدا کوشیده است از زوایای مختلف، اربعین حسینی(ع) را بررسی کند.