آرشیو سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸، شماره ۵۵۰۴
ورزش
۴

آیا طلسم 18 ساله برد تیم بحرین در خاک خودش می شکند؟

به دنبال سنت شکنی

رضا پورعالی

تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 20 سومین بازی خود در چارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی را مقابل بحرین برگزار می کند. این بازی در ورزشگاه ملی بحرین برگزار می شود.

تیم ملی بحرین برای این بازی همه بازیکنانش را (به جز اسماعیل عبداللطیف) در اختیار دارد. هلیو سوزا سرمربی پرتغالی بحرین اگرچه با احترام درباره ایران حرف زده؛ اما بازیکنانش را کاملا مهیای بازی امروز کرده است و توصیه اول او به شاگردانش این بود که از نام ایران نترسند.

 غایبان ایران

اشکان دژاگه مانند بازی با کامبوج، این بازی را هم از دست داد. سیدمجید حسینی هم گرچه مشکلی برای بازی ندارد؛ اما احتمال بازی کردن او خیلی ضعیف است.

مارک ویلموتس در بازی با کامبوج از طارمی، انصاری فرد و سردار آزمون به صورت همزمان استفاده کرده بود و به نظر می رسد در بازی امروز تیمش را کمی محتاطانه تر آرایش کند.

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، محمدحسین کنعانی زادگان، میلاد محمدی، رامین رضاییان، احمد نوراللهی، احسان حاج صفی، محمد محبی (73 مهرداد محمدی)، سردار آزمون (47 مسعود شجاعی)، کریم انصاری فرد و مهدی طارمی بازیکنان ما در بازی مقابل کامبوج بودند که به نظر می رسد با یکی دو تغییر همراه باشد، چون تیم ویلموتس در این بازی محتاط تر عمل خواهد کرد. گرچه می دانیم ویلموتس، حمله را خیلی دوست دارد و شکل بازی تیم ما را تغییر داده است.  از آخرین برد تیم ملی ایران در بحرین 18 سال می گذرد و ویلموتس دیروز اعلام کرد تیمش به بحرین رفته تا این طلسم 18 ساله را بشکند. باید دید تیم هجومی ایران می تواند به هدف خود دست پیدا کند یا خیر.

 ایران سفید، بحرین قرمز

تیم های ملی فوتبال ایران و بحرین با لباس های اصلی خود در بازی امشب به میدان می روند.

نشست سرپرستان تیم های ایران و بحرین برگزار شد که در این نشست رنگ پیراهن تیم ملی فوتبال ایران سفید و رنگ پیراهن تیم ملی فوتبال بحرین قرمز اعلام شد.

با اعلام فیفا، والنتین کوالنکوف ازبکستانی با کمک آندری سانپکو و تیمور جانیولین این بازی را قضاوت خواهند کرد. ایلجیز تانتاشو از ازبکستان نیز به عنوان داور چهارم برای این دیدار انتخاب شده است. ناظر داوری از استرالیا و نماینده مسابقه از کشور چین تایپه است.