آرشیو چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۰۹
شهرستان ها
۷

اجرای طرح پابند الکترونیکی زندانیان برای نخستین بار در مازندران

ساری- خبرنگار کیهان: برای نخستین بار در سطح استان مازندران، طرح پابند الکترونیک جهت نظارت الکترونیکی بر زندانیان در حال تحمل حبس به اجرا درآمد.

رئیس کل دادگستری استان گفت: افراد مجرم که برای نخستین بار زندانی می شوند با استفاده از این طرح در خارج از زندان و جایی که دادگاه تعیین می کند حضور پیدا می کنند تا در جامعه و کنار خانواده خود باشند اما محدودیت هایی نیز برای آن ها مشخص می شود.حجت الاسلام اکبری خاطرنشان کرد: جدا کردن فردی که به هر دلیل خطایی از او سر زده از خانواده، آسیب های مختلفی برای فرد، خانواده و جامعه در پی خواهد داشت که اگر فرد زندانی تحت کنترل سامانه های الکترونیکی قرار گیرد ضمن جلوگیری از خطای مجدد، می تواند به زندگی خود ادامه دهد.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه قضات استان استفاده از مجازات های جایگزین حبس را طبق دستورالعمل و در موارد امکان پذیر مد نظر ویژه قرار دهند، افزود: مازندران ظرفیت بسیار خوبی در مجازات های جایگزین حبس دارد که می توان طبق آیین نامه موجود از این ظرفیت در کارهای عام المنفعه از قبیل خدمات بهره گرفت.

حجت الاسلام اکبری در خاتمه از کاهش آمار زندانیان استان مازندران نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: آمار محکومین صرفا مهریه نیز نسبت به سال قبل بیش از 26 درصد کمتر شده و در حاضر 173 زندانی مهریه در زندان های مازندران محبوس هستند.