آرشیو پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸، شماره ۵۵۰۶
جامعه
۱۸

مهلت ویژه برای حضور مشمولان در مراسم اربعین

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به بازه زمانی 33 روزه مشمولان غیرغایب برای سفر به عراق گفت: افرادی که کارت پایان خدمتشان صادر نشده می توانند در صورت لزوم گواهی موقت بگیرند.

به گزارش مهر، تقی مهری با اشاره به تمهیدات وظیفه عمومی به منظور خروج آسان تر مشمولان غیرغایب برای سفر به عراق افزود: همان گونه که قبلا هم اعلام شد تمامی مشمولان غیرغایب شامل دانشجویان، دانش آموزان و طلابی که قصد دارند در پیاده روی اربعین حسینی به عراق مشرف شوند؛  می توانند با تمهیدات ویژه وظیفه عمومی نیروی انتظامی در این مراسم پرفیض حضور یابند.

وی عنوان کرد: در گذشته از این افراد برای رفت و برگشت شان به خارج از کشور (حتی در بازه زمانی اربعین حسینی) وثیقه گرفته می شد، ولی اکنون با تدبیری که نیروی انتظامی در نظر گرفته افراد نامبرده می توانند در این ایام -  7 مهر تا 10 آبان  98 - بدون نیاز به وثیقه از کشور خارج شوند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا ادامه داد: با این شرایط جدید، دیگر نیازی به سپردن وثیقه نیست و افرادی که مشمول این موضوع می شوند، می توانند از طریق اینترنت یا حضور در سازمان وظیفه عمومی استان های مربوط به خدمتشان مجوز خروج دریافت کنند.

 مهری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که تکلیف سربازانی که مدت زیادی از اتمام خدمتشان گذشته، ولی هنوز کارت پایان خدمت به دست شان نرسیده است چه می شود، گفت: اگر بیش از دو هفته از پایان سربازی یک فرد گذشته و تمامی مراحل اخذ مدارکش را هم انجام داده باشد باید بگویم اقدامات لازم برای چاپ کارت پایان خدمت آن سرباز انجام شده است.

وی ادامه داد: ولی ممکن است در روند ارسال کارت از سوی پست مشکلی پیش آمده و کارت به دست آن فرد نرسیده باشد، لذا توصیه می کنم این افراد مجددا به مراکز وظیفه عمومی مراجعه کنند.