آرشیو یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۱۱
ورزشی
۹
نکته ورزشی

تخصص گرایی و شایسته سالاری در انتخاب های وزیر ورزش موج میزند!

سرویس ورزشی: وزیر ورزش و جوانان چهارشنبه شب با صدور حکمی ایرج عرب را به عنوان سرپرست فدراسیون دوومیدانی معرفی کرد.

عرب پیش از این مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بود اما جدایی برانکو و اعتراض تماشاگران پرسپولیس در نهایت او را مجاب کرد که از سمتش کناره گیری کند تا تنها به عنوان عضو هیات مدیره در باشگاه مردمی پرسپولیس مشغول به فعالیت باشد.

حالا با پایان دوران ریاست کیهانی در دوومیدانی، وزیر ورزش عرب را به عنوان سرپرست این فدراسیون معرفی کرد. اینکه وزیر ورزش چه متر و ملاکی برای انتخاب عرب داشت بر همگان پوشیده است ولی ظواهر امر نشان می دهد که وزارت ورزش قصد داشته عرب را از هیات مدیره پرسپولیس کنار بگذارد و با فرستادن او به فدراسیون دوومیدانی مسیر را برای اجرای تصمیماتش هموار کند.

اگر این گونه باشد مشخص می شود که دوومیدانی به عنوان یکی از ورزش های پایه نزد مسئولان ورزش چه جایگاهی دارد!

بد نیست مسئولان ورزش که با اطلاع از برخی آمار و ارقام سطحی خود را کامپیوتر ورزش تصور می کنند، بدانند که دوومیدانی در المپیک بیش از 100 مدال دارد ولی در ایران آنقدر بی اهمیت شده که عضو هیات مدیره پرسپولیس بدون کارنامه روشن در ورزش و داشتن تخصص در دوومیدانی، به عنوان سرپرست فدراسیون انتخاب می شود.

البته در چند وقت اخیر از این دست انتصابات عجیب و غریب کم نبوده. همین چند هفته قبل بود که ولی الله سیف رئیس پیشین بانک مرکزی به عضویت هیات رئیسه فدراسیون ورزش های پهلوانی درآمد و مهدی رسول پناه هم حزبی وزیر ورزش در آستانه انتخابات مجلس عضو هیات مدیره پرسپولیس شد! «رسول پناه بیگانه با ورزش» جانشین مرحوم جعفر کاشانی یکی از بزرگان ورزش شد تا میزان توجه مدیران ورزش به مقوله شایسته سالاری و تخصص گرایی مشخص شود.

با اتفاقات چند روز اخیر بار دیگر مشخص شد که چرا در همین روزنامه کیهان مدام تاکید می کنیم مسئولان ارشد اجرایی کشور ، ورزش را جدی نمی گیرند. آنها اگر ورزش را با میلیون ها علاقه مندش جدی می گرفتند امروز یک نفر از آقای سلطانی فر می پرسید بر چه اساسی ایرج عرب را سرپرست دوومیدانی کردید و یا اینکه چگونه با خودتان کنار آمدید که فردی مانند رسول پناه جانشین کاشانی بزرگ شود؟!