آرشیو یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸، شماره ۵۵۰۷
فرهنگ
۹
نمایشگاه هفته

تبریز به تماشای تازه های نشر

هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز از فردا 29 مهر تا 4 آبان در مساحتی بالغ بر 22 هزار متر مربع و در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود.

محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در گفت وگو با جام جم در خصوص این نمایشگاه گفت: در نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز که دومین نمایشگاه کتاب کشور بعد از تهران محسوب می شود نزدیک به یک هزار ناشر و نویسنده داخلی و خارجی آخرین پدیده های نشر و تالیفی خود را در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، مذهبی، کودک و نوجوان، کمک آموزشی و... در معرض دید علاقه مندان علم و دانش قرار می دهند.

وی افزود: 25 هزار عنوان کتاب خارجی و 15 هزار عنوان کتاب رسانه دیجیتال در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.

محمدپور خاطرنشان کرد: برنامه های متنوع، نشست های تخصصی و نقد و بررسی کتاب، ایستگاه های مختلف، موضوعات مربوط به حوزه نشر، کتاب خوانی و بررسی آسیب های اجتماعی از جمله برنامه های جانبی نمایشگاه کتاب خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: امسال یک میلیارد و 800 میلیون تومان بن در نظر گرفته شده که بین دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد به بالا توزیع خواهد شد.

وی هدف از این رویداد فرهنگی را افزایش سرانه مطالعه مردم به ویژه نسل جوان، افزایش سهم کتاب در سبد خانوارها، ایجاد فضای تعاملی و رقابتی بین ناشران داخلی و خارجی عنوان کرد و گفت: براساس نظرسنجی های صورت گرفته سرانه مطالعه در استان حدود 11 تا 13 دقیقه است که این میزان مطالعه حتی از سرانه کشوری نیز پایین تراست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه از برگزاری دهمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان همزمان با نمایشگاه کتاب در تبریز خبر داد و گفت: نمایشگاه مطبوعات استان ظرفیت مناسبی برای معرفی رسانه های استان بوده و در این فضای نمایشگاهی، مردم و رسانه ها می توانند به تعامل با یکدیگر پرداخته و مطالبات و انتظارات خود را بیان کنند.