آرشیو دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸، شماره ۵۵۰۸
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۰

جایزه معتبر معماری به معمار کاشانی اهدا شد

معماران؛ رویاپردازان جهان امروز

هفته گذشته بود که در صفحه «معماری» روزنامه جام جم خبر دادیم قرار است یک معمار ایرانی جایزه معتبر معماری AMP را دریافت کند. حالا مطلع شده ایم که مراسم اهدای این جایزه با حضور 300 معمار شناخته شده در موزه گوگنهایم بیلبائوی اسپانیا برگزار شده و پریسا منوچهری کاشانی معمار ایرانی جایزه اش را دریافت کرده است.  پریسا منوچهری این جایزه را به خاطر طراحی پروژه مرمت خانه تاریخی سعادت در کاشان دریافت کرده است؛ جایزه بین المللی Architecture MasterPrize که از سال 2007 توسط گروه فرمانی تاسیس شد. در این مراسم که شامگاه چهاردهم اکتبر برپا شد از شش پروژه طراحی و معماری تقدیر شد و برای نخستین بار به دو مصالح معماری نیز جایزه اهدا شد.

در این مراسم حسین فرمانی رئیس جایزه AMP و مدیر گروه فرمانی گفت: «مایه مباهات و افتخار است که امشب در مکان هنری باشکوه گوگنهایم آیین تقدیر از برگزیدگان معماری 2019 را برگزار می کنیم و در جمع مان بسیاری از معماران و طراحان برجسته دنیا حضور دارند. جایزه AMP برای معرفی بهترین نوآوری، ابتکار و خلاقیت در معماری تاسیس شده است. این موسسه با هدف شناسایی الهام بخش ترین پروژه های معماری، شرکت ها و محصولات از سراسر جهان فعالیت می کند زیرا می اندیشد معماری زیبا و طراحی درست لازمه یک زندگی خوب است.

فرمانی گزارش داد: از میان بسیاری از شرکت کنندگان، فقط 150 نفر از معماران، طراحان و شرکت ها از سراسر جهان به بخش پایانی و داوری نهایی راه یافتند که در این مراسم حضور دارند، اما ما متاسفانه تنها چند برنده برتر خواهیم داشت ، اما شما همه برنده هستید زیرا دنیا را با کارهای زیبای تان زیباتر کرده اید.

بنا به رسم جایزه بین المللی Architecture MasterPrize برندگان در طول سال آینده از تبلیغات گسترده ای برخوردار می شوند و  طرح های شان در گستره جهانی برای مخاطبان به نمایش گذاشته می شود. همچنین طرح های برتر در کتاب معماری AMP که در سطح جهان توزیع می شود منتشر خواهد شد. گروه فرمانی که در سال 1985 تاسیس شده است سازمان جوایز بین المللی طراحی (IDA)، جایزه عکاسی بین المللی، جایزه de de la Photographie در پاریس، رقابت خلاق بین المللی لندن و جایزه سالانه Lucie برای عکاسی که از معتبرترین جوایز عکاسی جهان ارزیابی می شود را برگزار می کند.