آرشیو دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸، شماره ۷۱۹۵
ورزشی
۱۵

برگزاری جلسه کارشناسی برای واگذاری استقلال و پرسپولیس

مردم خریداران سهام سرخابی ها خواهند بود

سیزدهمین جلسه کارشناسی و تصمیم گیری واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس صبح دیروز (یکشنبه) در وزارت ورزش و با حضور مسعود سلطانی فر، مدیران عامل دو باشگاه و مدیران سازمان بورس و خصوصی سازی در محل وزارت برگزار شد. سلطانی فر در این جلسه بیان داشت: «جدی ترین فرد در موضوع واگذاری سرخابی ها من هستم و حاضرم هر هفته به این دو باشگاه بروم تا بحث واگذاری را دنبال کنم. هم دولت و هم مجلس همراهی لازم و قانونی را برای واگذاری دو باشگاه دارند و می توانیم استقلال و پرسپولیس را تا پایان سال واگذار کنیم.»

در این جلسه علی بیگ زاده، نماینده سازمان بورس، شفافیت را شاه کلید موضوع واگذاری دو باشگاه دانست و گفت: «این دو باشگاه و در واقع شرکت بیشتر از آنکه تجاری و چشم انداز سودآوری داشته باشند، فرهنگی و اجتماعی بوده اند. برند دو باشگاه، دارایی مهم آنهاست و دارایی بزرگ دیگر این دو باشگاه حق پخش تلویزیونی است و از آنجایی که مردم خریداران سهام دو باشگاه خواهند بود باید وضعیت حق پخش آنها کاملا شفاف و روشن شود.»

در پایان این جلسه امیرحسین فتحی، مدیرعامل استقلال با اشاره به این موضوع که قرار شده جلسات از این به بعد بسیار جدی تر و تخصصی تر دنبال شود، افزود: «امیدواریم این روند خصوصی سازی که قطعا هم به سود دو باشگاه و هم به سود جامعه ورزش است هرچه سریع تر به سرانجام برسد. موانع قانونی هم که در این مسیر وجود دارد، خیلی دست و پا گیر نیست و امیدواریم با برگزاری مجمع سالانه باشگاه استقلال که در پایان آبان ماه برگزار خواهد شد تمام این موانع مرتفع شود.»

محمد حسن انصاری فرد، مدیرعامل پرسپولیس نیز بیان داشت: «یکی از مهم ترین موارد برای واگذاری این است که تراز مالی دو باشگاه مثبت باشد. مهم ترین کاری که آقای وزیر هم دستور آن را به بخش حقوقی وزارت ورزش داد این بود که سند ورزشگاه درفشی فر برای پرسپولیس و ورزشگاه مرغوب کار برای استقلال زده شود. وقتی دارایی ها افزایش پیدا کند، طبیعی است که تراز بالا می رود. از طرفی یکسری وظایف مهم از جمله تنظیم ترازنامه مالی هم به عهده ما است که باید هرچه سریع ترانجام شود.»