آرشیو پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۲۳
حوادث
۱۰

دستگیری 767 سارق و مالخر در پایتخت با اجرای طرح «رعد 30» پلیس

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری 767 سارق، مالخر و مجرم در اجرای سی امین مرحله از طرح رعد خبر داد.

به گزارش پلیس پایتخت، سردار حسین رحیمی صبح سه شنبه در نشست خبری اجرای مرحله سی ام طرح رعد اظهار داشت: از ابتدای هفته جاری تا کنون 767 نفر از سارقان، مالخران، زورگیران، موبایل قاپان، کیف قاپان و... دستگیر شده اند.رحیمی با بیان اینکه در اجرای این طرح باند سرقت که در حوزه های مختلف فعالیت می کردند منهدم شدند، گفت: همچنین 9 هزار و 737 قلم انواع اموال مسروقه نیز از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است که یک مورد آن خودرو و موتورسیکلت و مابقی آن اقلام مختلفی نظیر فرش، تابلو، سیستم های صوتی و... است.

وی با بیان اینکه در این مرحله از طرح هزار و 206 پرونده سرقت مورد رسیدگی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: صاحبان حدود 85 درصد از اموال مسروقه شناسایی

شده اند.

فرمانده انتظامی پایتخت ارزش ریالی اموال مسروقه مکشوفه را بالغ بر 105 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از میان 767 سارق دستگیر شده 385 نفرشان سابقه دار بوده اند.

سردار رحیمی همچنین از اجرای طرح تعقیب و دستگیری محکومان سابقه دار و فراری خبر داد و گفت: در اجرای این طرح 56 مجرم تحت تعقیب محاکم قضایی نیز دستگیر شدند.

وی، کشف هشت قبضه سلاح جنگی، 693 عدد انواع مهمات و 38 قبضه سلاح سرد را از دیگر کشفیات طرح رعد اعلام کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه قاچاق کالا نیز گفت: در سی امین مرحله از طرح رعد 31 قاچاقچی که در شش باند فعالیت می کردند شناسایی و دستگیر شدند. از این افراد 32 هزار قلم انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از چهار میلیارد تومان کشف و ضبط شد.

ملاقات مردمی رئیس پلیس پایتخت با شهروندان تهرانی

جلسه پاسخگویی به سوالات و ارتباط مستقیم فرماندهان انتظامی تهران بزرگ با مردم برگزار شد.فرمانده انتظامی پایتخت و جمعی از معاونین فاتب سه شنبه شب در مسجد باب الحوائج میدان امام حسین(ع) تهران حضور یافته و به سوالات و درخواست های مردمی پاسخ دادند.