آرشیو شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸، شماره ۷۱۹۸
فرهنگی
۶

تلگراف خبر

نیما جاویدی، کارگردان فیلم تحسین شده «سرخ پوست» در یادداشتی با انتقاد به انتشار نسخه بی کیفیت و غیرقانونی فیلمش در فضای مجازی و تاثیر آن بر امنیت کاری و روانی صاحبان فیلم، از علاقه مندان سینما درخواست کرد منتظر بمانند تا نسخه با کیفیت «سرخ پوست» را که بزودی وارد شبکه نمایش خانگی خواهد شد،  ببینند.

جین فوندا در گفت و گویی تازه اعلام کرد، برای حفاظت از محیط زیست باید ترامپ را از ریاست جمهوری امریکا کنار گذاشت. فوندا که از یک ماه پیش هر هفته برای اطلاع رسانی درباره خطرات تغییرات اقلیمی جلو کنگره امریکا دست به اعتراض می زند، گفته: «هر چه زودتر از ترامپ عبور کنیم، بهتر است. چه با انتخابات این اتفاق بیفتد یا به وسیله استیضاح یا هر راه دیگری.»

مایکل مدسن بازیگر امریکایی و هنرپیشه اغلب فیلم های کوئنتین تارانتینو در فیلم «ستاره بازی» به کارگردانی هاتف علیمردانی و تهیه کنندگی علی سرتیپی ایفای نقش می کند. پیشتر فرهاد اصلانی به عنوان نقش اول فیلم قراداد خود را با این پروژه قطعی کرده بود.

کاترین دونوو، بازیگر سینمای فرانسه به دلیل سکته مغزی در بیمارستان بستری شد. یکی از اعضای خانواده کاترین دونوو به روزنامه ای فرانسوی گفته است که این بازیگر دچار سکته مغزی شده و در بیمارستانی در پاریس بستری شده است. این بازیگر در دهه شصت میلادی مشهورترین بازیگر سینمای فرانسه بود و با کارگردان هایی همچون  لوئیس بونوئل، فرانسوا تروفو   و   رومن پولانسکی همکاری داشته است.