آرشیو دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸، شماره ۵۵۲۱
زندگی: ایران
۱۶
محیط زیست

سرشماری حیات وحش در کهگیلویه و بویراحمد

منبع: ایرنا

سرشماری از وضعیت جمعیتی گونه های مهم حیات وحش در مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع گرمسیری استان توسط 56 نفر کارشناس و محیط بان در قالب 17 اکیپ آغاز شد.

سید اسدا... هاشمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این خبر گفت: هر ساله به منظور اطلاع از وضعیت جمعیتی گونه های مهم حیات وحش، در تمام مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع محیط زیست استان در حوزه گرمسیری سرشماری پاییزه حیات وحش انجام می گیرد. هاشمی بیان کرد: امسال مطابق برنامه ریزی های انجام گرفته، حیات وحش مناطق حفاظت شده خائیز و سرخ، دیل، خامین، سولک و شکار ممنوع لار، حاتم تلرش و ماغر شمارش خواهند شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد هدف از این سرشماری ها را تخمین جمعیت کل و بز در مناطق مختلف حفاظت شده و شکار ممنوع دانست و افزود: مشاهدات سایر گونه ها از جمله گوشتخواران و حتی نمایه های حضور سایر گوشتخواران مهم نیز در فرم های سرشماری ثبت می شود.

هاشمی بیان کرد: در این سرشماری که به روش مشاهده مستقیم انجام می گیرد، همچنین وضعیت آبی مناطق، پوشش گیاهی و علوفه ای نیز مورد پایش قرار می گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: پس از این آماربرداری اطلاعاتی درخصوص وضعیت ترکیب سنی و جنسی جمعیت های موجود، توجه به اهمیت، حمایت و آشنایی هرچه بیشتر با مشکلات محیط زیستی پیش روی شهرستان و تبادل نظر در جهت، چگونگی برخورد و رفع مشکلات زیست محیطی برنامه ریزی خواهد شد.