آرشیو سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸، شماره ۷۲۰۱
صفحه آخر
۱۶

شهروند مجازی

یگانه خدامی

هشتگ

#شب_نامه

دیروز وقتی نمایندگان مجلس وارد صحن علنی شدند یک بیانیه یا به اصطلاح شب نامه روی میزهایشان دیدند که علیه رئیس جمهوری نوشته شده بود. عنوان این بیانیه «تقابل صریح و توهین آمیز رئیس جمهوری با رهبر معظم انقلاب اسلامی» بود و به سخنرانی حسن روحانی در یزد درباره فساد اشاره داشت. بالای این بیانیه دستور «تکثیر» و «جانمایی» آن نوشته شده بود و یکی دو ساعت بعد از آن هم نام نویسنده بیانیه فاش شد؛ مجتبی ذوالنوری نماینده قم و رئیس کمیسیون امنیت ملی.

علیرضا رحیمی نماینده مجلس در توئیتر نوشت: «توزیع بیانیه بی هویت علیه رئیس جمهوری درصحن مجلس اعتراض شدید نمایندگان در تخلف ازمصوبه هیات رئیسه مجلس(مشخص بودن تهیه کننده هر بیانیه) را درپی داشت. مخالفین دولت مطالبه شفافیت توسط رئیس جمهوری را تقابل با رهبری عنوان کرده اند! موضوع را در اولین جلسه هیات رئیسه، مطرح خواهیم کرد.»

اینکه رئیس کمیسیون امنیت ملی این بیانیه را تهیه کرده یکی از موضوعاتی بود که مورد توجه کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفت و درباره اش اظهارنظر کردند. ضمن اینکه بسیاری از آنها به اینکه انتقادهای رئیس جمهوری به مذاق بعضی ها خوش نیامده اشاره می کردند.

کاربران با هشتگ شب نامه درباره این مساله می نوشتند: «رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس...دقت کنید رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، علیه رئیس جمهوری شب نامه پخش کرده!»، «میشه روزنامه چون توی روز روشن جلوی دوربین مجلس آوردن گذاشتن معلومه که کار کیه.»، «رئیس کمیسیون امنیت ملی کشورمون به گفته همکارانش علیه رئیس جمهوری کشور شب نامه پخش میکنه توی مجلس و دوقطبی می کنه فضا رو.

این درد رو به کی بگیم؟ به کجا ببریم این بغض رو؟»، «اونی که توی مجلس شبنامه بدون اسم و امضا و خلاف آیین نامه علیه رئیس جمهوری پخش می کنه کیه؟ آفرین رئیس کمیسیون امنیت ملی جناب ذوالنوری»، «انتخابات مجلس نزدیکه! این ها رو خوب بشناسید، بخوانید و فراموش نکنید!»، «ذوالنور شفافیت رو در تقابل با رهبری دانسته»، «ذوالنور مگه رئیس کمیسیون امنیت ملی نیست؟»، «موضوع فسادهای صداوسیما ابتدا از طرف سرافراز که یکی از چهره های اصولگراست، مطرح شد. در نتیجه حملات به روحانی و انتشار بیانیه علیه او فقط بیانگر برخوردهای سیاسی و جناحی است؛ امثال ذوالنور که بیانیه علیه روحانی در مجلس پخش می کنند فقط فکر منافع مادی و سیاسی خودشان هستند.»