آرشیو چهار‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸، شماره ۴۵۰۹
جامعه
۱۲

مخبر در جمع خبرنگاران اعلام کرد : ایجاد 40 هزار شغل توسط ستاد اجرایی فرمان امام در سیستان وبلوچستان

محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از ایجاد 40 هزار شغل در استان سیستان وبلوچستان توسط این ستاد طی دو سال اخیر خبر داد.

محمد مخبر در جریان سفر به استان سیستان وبلوچستان و در جریان بازدید از چند طرح اشتغالزایی گفت: در سفر سال 1396 به استان وعده 10 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و 10 هزار شغل را طی سه سال دادیم که با گذشت دو سال و نیم، علاوه بر 15 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری، حدود 40 هزار شغل را ایجاد کرده ایم.

او افزود: امروز 20 هزار شغل جدید ایجاد شده توسط ستاد اجرایی فرمان امام در استان سیستان وبلوچستان مورد بهره برداری قرار می گیرد و این رقم به زودی به 40 هزار شغل خواهد رسید.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به سایر خدمات این ستاد افزود: تا به امروز

140 مدرسه و 90 مرکز بهداشت و درمان را در استان سیستان وبلوچستان احداث کرده ایم، همچنین با حمایت و سرمایه گذاری ستاد اجرایی، 47 مرکز بسته بندی، 15 دامداری و 12 کشتارگاه که به حالت نیمه تعطیل درآمده بودند، دوباره به فعالیت مشغول شده اند.

مخبر کمک به 60 هزار بازمانده از تحصیل را از دیگر اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام در سیستان وبلوچستان برشمرد و خاطرنشان کرد:

با اجرای طرح های اشتغال زایی ستاد اجرایی، 10درصد کمبود گوشت قرمز کشور تامین شده است.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به ساخت 2 هزار واحد مسکونی در سیستان وبلوچستان گفت: باتوجه به محرومیت استان، محدودیتی در زمینه ساخت مسکن برای محرومان نداریم. همچنین به ساخت مسکن برای افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی کمک ویژه خواهیم کرد.

مخبر تصریح کرد: ستاد اجرایی فرمان امام با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، به یاری دولت در اجرای طرح ملی احداث واحد مسکونی برای محرومان آمده است و در ساخت این واحدها مشارکت می کند.