آرشیو چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸، شماره ۵۵۲۳
زندگی: ایران
۱۶
جشنواره

تماشای جشنواره اقوام و عشایر ایران در گرمسار

منبع: جام جم دیلی

پیش از این هم گفتیم و نوشتیم که فصل پاییز است و جشنواره ها طبق به طبق پیش کشتان می شود. سند می خواهید همین فردا مثل ایرانگردهای زبر و زرنگمان خودتان را برسانید گرمسار در استان سمنان، تا به چشم ببینید ششمین جشنواره اقوام و عشایر ایران زمین تا 24 آبان در آنجا برقرار است.

این جشنواره با حضور استان های مازندران، قم، البرز، خراسان شمالی،خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کردستان، گیلان، لرستان، گلستان و سمنان در محل باغ موزه علم و صنعت گرمسار برگزار می شود و مهوش کمالی درباره هدف از برگزاری اش به ما می گوید: حفظ، اشاعه و ترویج فرهنگ اصیل ایرانی - اسلامی، نمایش لباس های سنتی مختلف اقوام ایرانی به دیگر کشورها، معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری شهرستان گرمسار با هدف جذب گردشگر و ایجاد نشاط اجتماعی بین مردم، آشنایی مردم با آداب و سنن ایرانی با توجه به تنوع قومیت منطقه از جمله اهداف آن است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرمسار ادامه می دهد: در این جشنواره برنامه های متنوعی از جمله برپایی سیاه چادر استان های مختلف،  برپایی ایستگاه شترسواری، موسیقی و آیین های سنتی، نمایشگاه صنایع دستی، محصولات عشایری و توانمندی های شهرستان و... اجرا می شود.