آرشیو پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۲۹
اخبار کشور
۱۱

وزیر کشور: درباره تغییر استانداران و فرمانداران به «آیت الله جنتی» توضیح دادم

عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: بنده درباره مسئله تغییر استانداران و فرمانداران به صورت حضوری به دبیر شورای نگهبان توضیح دادم و گفتم ما با قانونی در بحث بازنشستگان مواجه شدیم.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور روز گذشته در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران، با اشاره به اظهارات اخیر دبیر شورای نگهبان درباره تغییر فرمانداران و استانداران اظهار داشت: هر زمان که احساس کنیم منافع مردم در اجرای قانون و جابه جایی استانداران و فرمانداران است حتی اگر در شب انتخابات باشد، این تغییرات را انجام می دهیم.

وزیر کشور ادامه داد: بنده درباره مسئله تغییر استانداران و فرمانداران به صورت حضوری به آیت الله جنتی توضیح دادم و گفتم ما با قانونی در بحث بازنشستگان مواجه شدیم. بعضی استانداران بازنشسته شدند و بعضی هم پست های بالاتری گرفتند. اما نکته اصلی این است که قطعا و حتما تغییر استانداران و فرمانداران در جهت انجام صحیح و قانون انتخابات است.

وی خاطرنشان کرد: اظهارات درباره تغییر فرمانداران و استانداران که مجری انتخابات هستند، شبهه افکنی در انتخابات است و خلاف نظر رهبری است که تاکید بر مشارکت دارند.

به گزارش تسنیم، رحمانی فضلی تصریح کرد: به عنوان وزیر کشور می گویم محال است بگذارم حق قانونی هیچ فردی چه رای دهنده و چه نامزد انتخابات از بین برود. تمام تلاشم را در این مسیر خواهم کرد بنابراین خواهش دارم فضا را آرام نگه داریم.