آرشیو شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۳۰
صفحه آخر (جهان)
۱۲

30 شاهزاده ای که بن سلمان با پابندهای اسرائیلی کنترلشان می کند

یکی از منتقدان سعودی افشا کرده که 30 شاهزاده در عربستان با پابندهایی ساخت رژیم صهیونیستی، کنترل می شوند که «محمد بن نایف»، ولیعهد سابق این کشور جزو این شاهزادگان است.

«سعید بن ناصر الغامدی» پژوهشگر، استاد دانشگاه و از منتقدان رژیم سعودی روز جمعه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت، ریاض بیش از 30 شاهزاده از خاندان آل سعود از جمله «محمد بن نایف»، ولیعهد سابق را با پابندهای الکترونیکی اسرائیلی کنترل می کند و یک شرکت اسرائیلی رصد مکالمات خاندان آل سعود را برعهده دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، این مخالف رژیم سعودی در ادامه نوشته: «شخصی از خاندان آل سعود که با وی آشنایی قدیمی دارد، به او زنگ زده، از فضای رعب و وحشت سخن گفته و خبر داده که تعداد افرادی که در خاندان آل سعود پابند الکترونیکی دارند، از 30 نفر گذشته و در راس آنها، محمد بن نایف، متعب بن عبدالله (پسر شاه پیشین) و «بندر بن سلمان» رئیس پیشین دستگاه اطلاعاتی عربستان هستند». وی افزود، شرکت اسرائیلی «NSO» رصد تماس های تمام خاندان آل سعود از زن و مرد را برعهده دارد.

خبر دیگر اینکه، منابع شیعی عربستانی از شهادت «حسین عبدالعزیز آل ربح» ملقب به «ابوفارس» بر اثر شکنجه در زندان «مباحث» در غرب عربستان خبر دادند. زندان «مباحث» در منطقه «جده» در غرب عربستان واقع شده و از بدنام ترین زندان های رژیم سعودی محسوب می شود. طبق گزارش ها، «حسین آل ربح» از زمان دستگیری مدام تحت شکنجه قرار گرفته، مدت های طولانی در سلول انفرادی نگه داشته شده و از بسیاری حقوق و قوانین بین المللی محروم بود. شهادت این جوان اهل قطیف در حالی رخ داد که وی از سال 2017 که دستگیر شده، به هیچ دادگاهی ولو دادگاه صوری، برای محاکمه منتقل نشده و بیش از 2 سال را در بازداشت به سر می برد.