آرشیو یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸، شماره ۴۵۱۲
اقتصاد
۱۰

پیدا و پنهان

آل اسحاق: باید نگرانی مردم را برطرف کرد

یحیی آل اسحاق، وزیر اسبق بازرگانی معتقد است با وجود آنکه امکان درنظر گرفتن برخی شاخص های دیگر برای اجرای گام جدید اصلاح قیمت بنزین وجود داشت، اما حالا تمام دستگاه ها باید تلاش کنند که این تصمیم به بهترین شکل ممکن اجرایی شود. او ادامه داد: خیال مردم باید از برطرف شدن نیازهای شان راحت باشد، از این رو حتی گزینه هایی مثل عرضه کالا به جای پول نفت یا ارایه کارتی که به وسیله آن بتوان یک سری کالاهای اساسی خرید کرد نیز جزو گزینه هایی بود که در روزها و ماه های گذشته مطرح شده بود و در صورتی که قبل از اجرایی شدن این تصمیم جلسات مشاوره با کارشناسان و فعالان بخش خصوصی گذاشته می شد، قطعا تفاوتی جدی در شرایط اجرای این تصمیم به وجود می آمد.

واکنش «کیهان» به سیاست های جدید بنزینی

روزنامه کیهان در واکنش به سهمیه بندی و سیاست جدید توزیع و فروش بنزین نوشت: فعلا در این باره موضع گیری نمی کنیم و صرفا چون لاشخورهای سیاسی آن طرف آبی شروع به ارتباط دادن این موضوع داخلی به فلسطین کرده اند، به آن اشاره ای کرده و می گذریم. این روزنامه اضافه کرده است: یکی از سرخط های دستوری که به ارتش سایبری دشمن داده شده این است که این موضوع را به فلسطین ارتباط دهند و بگویند ایران به جای کمک به فلسطین به مردم خود کمک کند و اگر به مقاومت فلسطین کمک نکنیم اوضاع اقتصادی مان بهتر می شود و نیازی به دو نرخی شدن قیمت بنزین نبود.

نظر حجتی درباره اثر افزایش قیمت بنزین بر هزینه های کشاورزی

محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی گفت: افزایش قیمت بنزین روی هزینه های تولید، فراوری و توزیع محصولات کشاورزی و غذایی، تاثیرگذاری مستقیم چندانی ندارد، زیرا عمده سوخت ماشین آلات کشاورزی و حمل و نقل بین شهری کالاها، گازوییل است و در قیمت آن تغییری ایجاد نشده است. حجتی اضافه کرد: بحمدالله وضعیت تولید و تامین محصولات کشاورزی و امنیت غذایی جامعه در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و کالاهای اساسی موردنیاز مردم در حد کافی تامین و تولید شده و کشور در آرامش قرار دارد. خوشبختانه هم شرایط تولید و هم وضعیت ذخایر کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و نهاده های کشاورزی در بهترین حالت ممکن است و مردم عزیز کشورمان از این لحاظ هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.