آرشیو یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸، شماره ۵۵۲۶
ورزش
۱۷

گفت و گو با کمیل قاسمی که سفت و سخت به دنبال مدال طلای خود است

این مدال متعلق به مردم است

 همین چند روز پیش بود که خبر رسید رئیس فدراسیون جهانی شخصا پاسخ نامه کمیل قاسمی را داده است. کمیل قاسمی که به مدال برنز المپیک لندن رسیده بود، با مثبت اعلام شدن دو کشتی گیر اول و دوم این رقابت ها، به مدال طلا رسید اما هنوز مدالش به دستش نرسیده است. به همین دلیل هم بود که خود کمیل دست به کار شد تا به نناد لالوویچ نامه بنویسد.

 چند روز پیش لالوویچ جواب نامه ات را داد.

مجبور شدم خودم نامه بنویسم چون فقط این خبر رسانه ای شد و دیگر هیچ خبری نشد.

 مسوولان فدراسیون، کمیته یا وزارت ورزش چطور؟ آنها پیگیر نیستند؟

 هیچ مکاتبه ای از طرف فدراسیون کشتی ایران با اتحادیه جهانی برای گرفتن مدال طلای المپیک 2012 لندن صورت نگرفته بود؛ به همین دلیل مجبور شدم خودم به طور مستقیم با اتحادیه جهانی کشتی، مکاتبه کنم. من قهرمان این مملکت هستم و البته عضو کمیسیون ورزشکاران اتحادیه جهانی کشتی. به همین دلیل مستقیما طی نامه ای به نناد لالوویچ، از ایشان درخواست کردم نحوه دریافت مدال طلای المپیک لندن را به من اعلام کنند.

 ایشان هم جواب دادند که در دست اقدام است، درست است؟

فورا پاسخ من را دادند و گفتند این موضوع در حال گذراندن مراحل حقوقی و اداری است و پس از اتمام این مراحل، نحوه دریافت مدال طلا به من اعلام می شود.

 الان تقریبا چهار ماه از روزی که اعلام کردند مدال طلا به تو رسیده، می گذرد.

دقیقا. مردادماه بود که این خبر رسانه ای شد. الان چند ماه می گذرد و هنوز اتفاقی نیفتاده است. موضوع را از طریق هیات کشتی استان مازندران پیگیری کردم. رئیس هیات نیز در تاریخ 29 مهر با فدراسیون کشتی مکاتبه کرد که گویا به رغم درخواست هیات هم هیچ مکاتبه ای با اتحادیه جهانی صورت نگرفت.

 الان نواب نصیرشلال در رشته وزنه برداری هم ظاهرا شرایطی مشابه دارد.

این یک موضوع ملی است. این مدال مورد تایید کمیته جهانی المپیک هم هست و به همین دلیل است که می گویم باید رسیدگی شود تا هرچه زودتر به ایران برسد. این مدال متعلق به مردم است و امیدوارم هرچه زودتر شرایط برای گرفتن آن مهیا شود.