آرشیو دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۳۲
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر

33916546 تمام ساعات شبانه روز

سامانه پیام کوتاه 30002323

با افزایش قیمت بنزین و حامل های انرژی مخالف نیستم ولی دولت باید بخشی از هزینه ها را صرف راه اندازی کلیه خطوط مترو و کاهش قابل توجه قیمت بلیط مترو و اتوبوس های تندرو و شرکت واحدها نماید تا رغبت استفاده از وسایل عمومی بیشتر شود و با کاهش تردد با وسایل شخصی، هم با کاهش آلودگی ها و ترافیک روبه رو شویم و هم ثروت ملی بیهوده دود نشود.

اصغر کردبچه - راننده و برادر شهید

کسانی که به جای اعتراض از مجرای قانونی دست به اعتراض خشونت بار و سد معبر می زنند همواره دغدغه های پوچی را مطرح می کنند. چرا که همین جنس افراد چندی قبل دغدغه ورود بانوان به ورزشگاه را داشتند و علت این نحو اعتراضات همسویی با دشمنان نظام است. بی تدبیری دولت ایجاد ناامنی و هرج و مرج و خسارت زدن به مردم و زندگی آنها و بیت المال را توجیه نمی کند.

9286—0915 و 2588—0918

در برخی از شهرها خودروهایی اقدام به بستن اتوبان و خیابان ها کرده اند. این خودروها برای چه کسانی بوده که باعث ایجاد ترافیک در خیابان ها شده اند امیدوارم نیروی انتظامی در مورد این موضوعات اطلاع رسانی کند.

7472—-021

دولت که همه مصائب کشور را به دولت های قبل ربط می دهد چرا همان طرح ها را (مسکن، بهینه سازی سوخت و...) را با شوک ناشی از توقف هفت ساله آنها اجرا می کند؟ اگر همین کارت سوخت و سهمیه بندی با افزایش اندک سالانه قیمت ادامه می یافت تبعات فعلی را نداشت.

8181—0902 و 0312—0939

رئیس جمهور در اولین کنفرانس خبری در سال 92 وقتی خبرنگار درباره مسکن مهر سوال کرد پاسخ داد، دولت قبل سوئیت قوطی کبریت درست کرده ما خانه های بزرگ تر درست می کنیم و حالا همان طرح دولت قبل را با عوض کردن اسم آن به مسکن ملی، کپی برداری کرده است. یارانه های دولت قبل را گداپروری می دانست و حالا همان را با پرداخت یارانه سوخت، کپی دولت قبل را اجرا می کند. سهمیه و کارت سوخت را حذف کرد و پس از 6 سال دوباره با میلیاردها دلار خسارت، کپی دولت قبل و با کلی هزینه مجدد صدور کارت سوخت و... اجرا می کند! و... همه اینها نشان از تدبیر دولت است!

قانونی نیا - قم

وقتی هزینه تمام شده تولید و توزیع بنزین در حدود 8 هزار تومان است چرا باید به هزار تومان یعنی از یک بطری یک نفره آب معدنی 50 درصد ارزان تر به فروش برسد؟ چگونه می توان جلوی سوخت قاچاق را گرفت؟ ولی در این میان یک نکته وجود دارد. دولت باید با تدبیر و توجیه بیشتر و پس از اطلاع رسانی کامل علت و جزئیات و حواشی این تصمیم آن را اجرا می کرد. در این میان آنچه به هیچ عنوان قابل توجیه نیست ایجاد راه بندان و خسارت زدن به اموال عمومی است.

خانم نادری

وقتی زیرساخت های حمل و نقل عمومی را آماده نمی کنند چرا اقدام به گران کردن بنزین می کنند؟ جلوگیری از تبعات افزایش قیمت بنزین در گرو اقداماتی است که یکی از آنها توسعه حمل و نقل عمومی و بی نیاز شدن مردم از سفرها با خودروی شخصی است.

5054—-025

دولت که اعلام کرده بود تا پایان سال قیمت بنزین گران نخواهد شد چرا بدون اطلاع قبلی اقدام به گران کردن بنزین کرد؟ اخیرا هم دولتی ها گفته بودند برای یک هفته بعد نتیجه را به مردم اعلام خواهند کرد اما روز بعد بنزین را گران کردند. مردم این نوع برخورد با خود را نمی پسندند ولی باید مراقب فتنه ها باشند.

0476—0938 و 0987—0919 و 3385—-021 و 4610—0902

یارانه صدها هزار نفر حذف شد ولی به دهک های پایین هم افزوده نشد. چرا؟ پرداخت یارانه سوخت و یارانه هر ماه، تا چندی قبل کار پوپولیستی و غلط بود و قاتل اقتصاد کشور! پس چطور امروز که توسط این دولت اجرا می شود، تدبیر صحیح است؟

6158—0936

آقای رئیس جمهور در شعارهای خود می گویند چرا نمی گذارید مردم شاد باشند ولی شب عید میلاد پیامبر اکرم(ص) را که مردم در تدارک برپایی جشن و سرور هستند برای افزایش قیمت بنزین انتخاب می کند!

2842—0910 و احمدزاده

تجربه قبلی این سوال را ایجاد کرده است که نکند بسته حمایتی سوخت تا پنجم اسفند بیشتر دوام نداشته باشد تا تکلیف صندلی های تدبیر و امید روشن شود؟

7215—0915

درود بر سردار سرلشکر دکتر سلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در کمک به زلزله زدگان میانه و سراب هر چه در توان داشتند در طبق اخلاص نهادند.

8466—0912

آقای رئیس جمهور از ابتدا به عمد تمام مشکلات کشور را به تحریم آمریکا گره زده که اولا ناکارآمدی خود و دولتش را تحت شعاع قرار بدهد ثانیا راه را برای سازش و تسلیم در برابر گردنکشان دنیا فراهم سازد.

3107—0902

9 ماه می شود که نتوانسته ام برای خانواده ام گوشت بخرم این چه زندگی است که اصلاح طلبان برای ملت درست کرده اند؟

6129—0913

دو همایش بین المللی هنرهای تجسمی و محیط زیست بدون حضور حتی یک خارجی و با شرکت 40 نفر درفرهنگستان هنر در تاریخ 22 و 23 آبان برگزار شد؟ آیا وقت نظارت بر کیفیت و کمیت همایش ها فرا نرسیده است؟!

5568—0936

دستگیری سلطانهای بزرگ فساد اقتصادی برخی خواص بی بصیرت و بعضا آلوده را عصبانی کرده است ولی دستگاه قضایی نباید ذره ای کوتاه بیاید تا ملت طعم اجرای عدالت را بچشد.

5351—0913

یک روستایی از شهر بناب هستم. چند سال است که توانایی خرید گوشت و برنج را ندارم ولی مرکز آمار دولت اعلام کرده هر ایرانی در طول سال 24 کیلو برنج و گوشت مصرف می کند! این آمار چگونه به دست آمده است؟

8417—0905

آقای وزیر بهداشت! لطف کنید به نیروهای شرکتی طرح تحول در مراکز بهداشتی به ویژه خراسان جنوبی که با حقوق 800 هزار تومانی برای یک ماه کار تمام وقت گذران زندگی می کنند سر  بزنید، حضور شما اگر هیچ دستاوردی هم نداشته باشد برای آنها آرامش بخش است.

3673—0910

جاده ورامین به چرم شهر بسیار ناهموار و دارای دست انداز است، هم به خودروها آسیب می زند و هم به اعصاب مردم. از مسئولان امر درخواست می شود اقدامی در مرمت و بازسازی آن داشته باشند.

4464—0919

جاده کهریزک به واوان بسیار نامناسب و دارای دست انداز است از مسئولان امر درخواست رسیدگی دارم.

9504—0912

با توجه به ضعف مدیریت و مشکلات عدیده استان خوزستان به ویژه شهر مقاوم آبادان، از رئیس محترم دستگاه قضا درخواست می شود در سفر استانی بعدی اولویت را به این استان و شهر آبادان دهند.

حیدری- آبادان

پله برقی چهارراه میثم واقع در منطقه 14 مدتی است هر دو سوی آن از میثم به روی پل و از روی پل به خیابان شهید شاه آبادی و فرشته آزادی مدتی است خاموش است. لطفا مسئولان امر رسیدگی نمایند. تقریبا هر یکی دو ماه این مشکل در این محدوده تکرار می شود. چرا؟

فرخی، طاهری ، حیدری و قاری