سپانلو و تونل های تاریخ
تظاهرات جای به جای عناصر شهری در شعر محمدعلی سپانلو او را به «شاعر شهر» موسوم کرده است. اتخاذ لحن و وزنی حماسی برای این شعر، بسیار هوشمندانه است. همان طور که اخوان با لحن حماسی، پایان حماسه را تقریر می کند، سپانلو هم با انتخاب این وزن، کنش حماسه را برای نوستالژی منفعلی خرج می کند که آگاهانه است و از قضا سنخیتی هم با هم ندارند؛ و به راستی چه چیز در روزگار شاعر مهم تر از بیان این توازن کج؟ حماسه به طور کلی یک اتفاق و کنش هدفمند بزرگ است که به زندگی مردمان بستگی دارد و از تخیل سیراب می شود و طبق بعضی تعاریف به اولینه ها می پردازد. بنابراین کشاندن این مفهوم به عناصر مدرن شهری حتی در تلفیق با عناصر
شما میتوانید به یکی از روشهای زیر مشترک شوید:
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامهها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارتهای بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارتهای اعتباری بینالمللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکانپذیر است.
- دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت میگیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمیکند.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.