آرشیو دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸، شماره ۷۲۱۸
فرهنگی
۶
خبر روز

«مست عشق» هم کیمیا خاتون دارد

گروه فیلم «مست عشق» هر چند روز یک بار عکسی از یکی از شخصیت های این فیلم  را منتشر می کنند و به کنجکاوی مخاطبان درباره این فیلم و ماجراهایش دامن می زنند. در ادامه این روند دیروز نخستین تصاویر از هانده ارچل منتشر شد. بازیگر مشهور ترکیه ای که در «مست عشق» نقش کیمیا خاتون را بازی می کند. ارچل را طرفداران فیلم و سریال های ترکیه ای با بازی در سریال های «مروارید سیاه»، «عشق حرف حالیش نمی شه»، «دختران آفتاب»، «تکه های شکسته» و «حلقه» می شناسند و حالا او در «مست عشق» اولین فیلم سینمایی اش را تجربه می کند.

«مست عشق» آخرین ساخته حسن فتحی فیلمی است که از همان روزهای اول با حاشیه همراه بود. از مخالفت بعضی مراجع با ساختش تا انتخاب پارسا پیروزفر و شهاب حسینی برای نقش های اصلی. حالا حرف از کیمیا خاتون است. شخصیتی که چند سال پیش نامش با کتاب «کیمیا خاتون» نوشته سعیده قدس مطرح شد و کسی پیش از آن چندان شناختی از او نداشت. زندگی کیمیا خاتون کتاب سعیده قدس بعد از عشق شمس تبریزی و ازدواج با او به تلخی می گذشت و پایانی تراژیک داشت که البته به مذاق مولانا دوستان خوش نیامد. بسیاری از منتقدان این داستان را جعلی می دانستند و از این می گفتند که پایه و اساسی ندارد و عشق شمس تبریزی به او و نحوه زندگی و مرگش به طور واضح در هیچ سندی نیامده است. خیلی ها آن زمان به سعیده قدس انتقاد کردند که به داستانی کوچک و بی اساس بال و پر داده و چهره شمس و مولانا را مخدوش کرده است.

حالا و با تصویری که از بازیگر این نقش در «مست عشق» منتشر شده این سوال مطرح می شود که کیمیا خاتون در این فیلم قرار است چطور به تصویر کشیده شود؟ سوالی که از ابتدای انتشار اخبار ساخت فیلم مطرح شده بود و خیلی ها به آن اشاره می کردند و حتی این مساله را یکی از چالش های فیلم فتحی می دانستند.