آرشیو یکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۸، شماره ۳۵۷۹
حوادث
۱۱

پنج قاره

همسرکشی به دلیل پیشنهاد غیراخلاقی همسایه

مرد آمریکایی زنش را به خاطر پیشنهاد غیراخلاقی مرد همسایه مورد ضرب وشتم قرار داد و او را خفه کرد. متهم 32 ساله زمانی که متوجه شد همسایه اش خواستار دوستی با همسر اوست، به سراغ همسرش رفت و او را با اتهام جلب توجه مرد غریبه به قتل رساند. پسربچه پنج ساله قربانی که شاهد قتل مادرش بود، با جیغ و فریاد از همسایه ها کمک خواست و موجب برملاشدن قتل زن جوان  شد. پس از دستگیری مجرم که ناپدری کودک بود، وی لب به اعتراف گشود و گفت به خاطر خیانت همسر سابقش او را طلاق داده و زمانی که فهمیده همسر دومش مورد توجه مرد همسایه است، برای جلوگیری از خیانت احتمالی او را با شال گردن خفه کرده و زمانی که قصد داشته جسدش را در خانه دفن کند، دستگیر شده است.

انهدام باند بین المللی قاچاق مواد مخدر

پلیس استرالیا و هلند در عملیاتی مشترک توانستند یک باند قاچاق مواد مخدر را منهدم کنند. پلیس استرالیا و هلند اعلام کردند: در این عملیات مشترک یک باند قاچاق مواد مخدر منهدم و از ورود میلیون ها قرص اکستازی به استرالیا جلوگیری شد.  در این عملیات ماده MDMA که عنصر کلیدی در قرص اکستازی است، به ارزش 200 میلیون دلار ضبط شد و 11 نفر، از جمله یک زن استرالیایی دستگیر شدند. 

نیم قرن رانندگی بدون گواهی نامه

پلیس ایتالیا یک زن مسن را به دلیل نیم قرن رانندگی بدون گواهی نامه بیش از پنج هزار یورو جریمه کرد. راز رانندگی بدون گواهی نامه این زن مسن که از ساکنان استان «پوردنون» در شمال ایتالیاست، بعد از یک تصادف فاش شد. ماموران پلیس که به محل حادثه رفته بودند، با کمال تعجب متوجه شدند که اسناد رانندگی به نام این زن 77 ساله در بانک اطلاعاتی وجود ندارد. این زن سعی داشت افراد پلیس را متقاعد کند که گواهی نامه وی واقعا وجود دارد، اما منقضی شده است. این زن خوش شانس است که رانندگی ماشین بدون گواهی نامه از چندسال پیش در ایتالیا دیگر جرم کیفری محسوب نمی‎شود. جریمه چنین تخلفی در ایتالیا می تواند به 30 هزار یورو برسد. این زن متخلف باید پنج هزار و110یورو جریمه بپردازد و ماشین وی نیز ضبط شده است. باوجوداین، این زن مسن قصد دارد بی گناهی خود را اثبات کند و قول داده که گواهی نامه رانندگی خود را به پلیس ارائه کند.