آرشیو پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸، شماره ۷۲۲۱
سیاسی
۳
خبر

رئیس قوه قضائیه در اصفهان: شنیدن حرف مردم یک فرصت است

رئیس قوه قضائیه جهت بررسی آخرین مسائل حقوقی و قضایی استان اصفهان در صدر یک هیات قضایی به این استان سفر کرد.

به گزارش  میزان، آیت‎الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار اقشار مختلف مردم این استان با بیان اینکه شنیدن سخن مردم یک فرصت تلقی می شود، گفت: لحن و بیان شما حکایت از دغدغه مندی دارد.

اینکه دوستان از سر دردمندی، دلسوزی و امید به تحول سخن بگویند، حتما برای امثال بنده مغتنم خواهد بود.

او در ادامه به موضوع عدالت اشاره کرد و گفت: امروز، در گام دوم انقلاب اسلامی با عمل به آنچه در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری تاکید شده است، برای همه مسئولان و مردم چراغ راه است.

اجرای عدالت وظیفه است و همگان در این وظیفه باید سهیم باشند. مسئولان به عنوان مسئولیت و مردم به عنوان ناظران و کسانی که در این حوزه دغدغه مند هستند، باید این احساس را داشته باشند که در جامعه عدالت اجرا می شود.

رئیس قوه قضائیه اضافه کرد: اگر هم احیانا این موضوع مورد بی توجهی قرار گرفت، با وظیفه امر به خوبی ها، نهی از بدی‎ها، زشتی ها، پلشتی ها و منکرات باید این حس را در جامعه تقویت کرد. اگر در جایی معروفی ترک و منکری انجام می شود، باید مردم احساس مسئولیت کنند.  

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه یکی از شاخصه های اجرای عدالت در جامعه طرح مهم نظارت ملی و همگانی یا به عبارت قرآنی آن امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: در جامعه باید نسبت به دردها دردمند و نسبت به دغدغه ها دغدغه مند بود. احساس مسئولیت امر مبارکی است و در روایت ما آمده که اگر در جامعه ای روحیه امر به معروف و نهی از منکر نباشد، آن جامعه مرده است.