آرشیو پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸، شماره ۵۵۴۲
جامعه
۱۸

خبر

آنفلوآنزا تا 10 روز آینده فروکش می کند

سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان گفت: در حال حاضر بیماری آنفلوآنزا قابل کنترل است و پیک این بیماری حدود هشت تا ده روز دیگر فروکش می کند. وی ادامه داد: از بین بیماران تنفسی بیش از 4000 نفر بستری شدند که آمار ابتلا و مرگ و میر را سخنگوی معاونت بهداشت هفتگی اعلام می کند. بهترین راه های جلوگیری از انتقال بیماری این است که مردم آموزش ببینند و واکسن را برای گروه های پرخطر توصیه می کنیم./ ایسنا

راه اندازی دانشگاه «سالمندی» در کشور

محسن شتی، رئیس اداره سالمندان وزارت بهداشت گفت: دانشگاه سالمندی یکی از اقدامات در راستای ارتقای آموزش و سلامت سالمندان است. در دانشگاه های سالمندی که در برخی مناطق کشور مانند استان سیستان و بلوچستان به طور آزمایشی در حال راه اندازی است، محتوی دروس با رویکرد و سبک متفاوت توسط استادان بازنشسته دانشگاه ارائه می شود.

وی ادامه داد: طبق آخرین بررسی های انجام شده هم اکنون حدود 10 درصد جمعیت کشور سالمند است./ فارسمحسن شتی، رئیس اداره سالمندان وزارت بهداشت گفت: دانشگاه سالمندی یکی از اقدامات در راستای ارتقای آموزش و سلامت سالمندان است. در دانشگاه های سالمندی که در برخی مناطق کشور مانند استان سیستان و بلوچستان به طور آزمایشی در حال راه اندازی است، محتوی دروس با رویکرد و سبک متفاوت توسط استادان بازنشسته دانشگاه ارائه می شود.

وی ادامه داد: طبق آخرین بررسی های انجام شده هم اکنون حدود 10 درصد جمعیت کشور سالمند است./ فارس