آرشیو پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸، شماره ۵۵۴۲
ورزش
۴

فریبرز عسکری: بالا بردن پرچم ایران اولویت ماست

مازیار فیروزی

فینال مسابقات گرندپری تکواندو و شانس کسب سه سهمیه المپیک برای ورزشکاران ایران. البته کار کمی سخت است. البته و به عقیده بسیاری از کارشناسان سهمیه آرمین هادی پور قطعی است و او چون شانس بالایی برای کسب مدال دارد خیلی ها از همین حالا سهمیه اش را کنار گذاشته اند. اما وضعیت سجاد مردانی و میرهاشم حسینی کمی متفاوت است. آنها برای کسب سهمیه حتما باید در مسابقات گرندپری روسیه به مدال طلا برسند تا سهمیه المپیک شان قطعی شود. به همین دلیل شاید این ورزشکاران استرس کسب سهمیه را داشته باشند، اما فریبرز عسکری، سرمربی تیم ملی نظر دیگری دارد. او می گوید: فشار و استرس روی بچه هاست، اما ما همه کارهای لازم از جمله کارهای انگیزشی و... را برای بچه ها فراهم کرده ایم. این طور به شما بگویم که تمرینات ما وحشتناک بوده است و بچه ها به شدت آماده اند.

او با بیان این که کار خیلی سخت است، ادامه داد: باید بپذیریم با ریزش امتیازاتی که در رنکینگ المپیک داشتیم، کار بسیار سخت شده است و برای کسب سهمیه باید امتیازات خوبی کسب کنیم. ما برای برافراشته شدن پرچم ایران همه کار می کنیم. کسب افتخار اولویت ماست. فینال گرندپری جایی است که 16 تکواندوکار برتر دنیا جمع می شوند و یک جور هایی تا نفر دوازدهم برای کسب سهمیه المپیک شانس خواهند داشت.

عسکری که به شاگردانش اعتقاد ویژه ای دارد از این می گوید که مردانی و حسینی شایسته کسب سهمیه المپیک هستند اما: مسابقه است و غیر قابل پیش بینی. ممکن است در روز مسابقه هزار و یک اتفاق بیفتد. امیدواریم گرفتار این مسائل غیر قابل پیش بینی نشویم. شما در مرحله قبل شاهد بودید که خیلی از داوری ها مشکل داشت و این مشکلات چطور گریبان تیم ما را گرفت. من این را می گویم که اگر همه چیز طبق روال عادی باشد هم مردانی و هم حسینی توانایی دارند که سهمیه المپیک را کسب کنند، اما باز هم می گویم یک سری از چیزها دست ما نیست.

او در پایان با بیان این که حواس شان به همه چیز است، گفت: ما کار خودمان را می کنیم و فقط فکرمان به کسب سهمیه است، اما نمی توانیم با داور، تماشاگر و خیلی چیزهای دیگر مقابله کنیم. تنها کاری که می توانیم انجام بدهیم این است که روی کار خودمان تمرکز کنیم و با جدیت به هدفی که داریم فکر کنیم.