آرشیو دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸، شماره ۷۲۲۴
جهان
۱۳

دو خط خبر

ایرنا: فرزند شیخ زکزاکی وضع سلامتی پدر خود را نگران کننده دانست و افزود: دولت نیجریه حق قانونی درمان و ویزیت پزشک را از شیخ زکزاکی سلب کرده است. پزشک شیخ زکزاکی نیز خبر داد، وی از 7بیماری رنج می‎برد.

رووداو: کانتون کردها در شمال و شمال شرق سوریه از تصمیم خود مبنی بر آزادی دسته جدید از عناصر و اعضای خانواده های گروه تروریستی داعش خبر داد.

تاس: «مارک اسپر» وزیر دفاع امریکا اذعان کرد، مسکو در زمینه توسعه فناوری سلاح های مافوق صوت، از واشنگتن پیشی گرفته است.

عربی21: برخی تحرکات و اقدامات بازسازی و نوسازی در سفارت عربستان در دمشق حکایت از عادی سازی روابط میان دو کشور در آینده دارد.

رویترز: ادوار فیلیپ، نخست وزیر فرانسه تاکید کرد با وجود اعتراض‎ها به تکمیل اصلاحات طرح بازنشستگی از سوی دولت مصمم است.

روسیا الیوم: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشنهاد برگزاری انتخابات مستقیم برای تعیین نخست وزیری میان او و بنی گانتس، رئیس ائتلاف آبی-سفید را داد.

رویترز: رابرت گریوز، مدیر و تارا جوزف، رئیس و مدیر اتاق بازرگانی امریکا در هنگ کنگ پس از بازداشت توسط مقام های مهاجرتی از ورود به ماکائو منع شدند.

روسیا الیوم: فرماندهی نیروهای وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن از کشته شدن محمد صالح الردفانی، معاون مدیر نیروهای انسانی در جریان یک عملیات ترور در شهر عدن خبر داد. این ترور توسط داعش انجام شده است.

اسکای نیوز: جنگنده های رژیم صهیونیستی در ساعات اولیه صبح دیروز (یکشنبه) دست به حملاتی در غزه زدند. در پی این حمله سه راکت نیز از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک شد.