آرشیو سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۵۱
صفحه آخر (جهان)
۱۲

مقام یمنی: ائتلاف سعودی فقط در ماه مهر 7628 نوبت بر سر مردم یمن بمب ریخت

گروه ملی ارتباطات خارجی یمن در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد، ائتلاف سعودی در ماه اکتبر(مهرماه) هفت هزار و 628 حمله هوایی، موشکی و توپخانه ای علیه یمن انجام داده است.

توحش سعودی در یمن حتی با وجود تمایل ریاض برای مذاکره با انصارالله همچنان ادامه دارد. کشته شدن بیش از 100 هزار غیر نظامی و قلع و قمع کودکان یمنی، گویا خوی وحشی آل سعود را راضی نکرده که اکنون به تشدید حملات خود علیه یمن با وجود فشارهای جهانی همچنان ادامه می دهد. همین چند روز پیش بود که یونیسف از کشته و معلول شدن 7000 کودک یمنی به دنبال حملات عربستان خبر داده بود.

«احمد العماد» رئیس گروه ملی ارتباطات خارجی یمن در گزارشی جدید اعلام کرده، فعالان یمنی در خارج طی سال 2019، 115 فعالیت از جمله برگزاری تجمع، تظاهرات، تشکیل انجمن و نمایشگاه عکس در کشورهای آمریکا، کانادا و اروپا انجام داده اند. این مقام یمنی تاکید کرده که برخی فعالان یمنی زندانی شده اند، برخی دیگر از کار اخراج شده اند یا اینکه به دلیل فعالیت های داوطلبانه برای انعکاس مظلومیت یمن در افکار عمومی جهان مورد سخت گیری هایی قرار گرفته اند.

العماد این را همه گفته که آل سعود در بخش دیپلماتیک یمن، دست بالاتر داشت و دستورکارهای خود را مشخص می کرد، اما امروز این دست قطع شده و باید قدردان «سید عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله بود. یکی دیگر از نکات مهم و قابل تاملی که این مقام یمنی اشاره کرده این بوده که سعودی تنها در اکتبر(مهرماه) 7628 حمله هوایی، موشکی و توپخانه ای علیه یمن انجام داده است.