آرشیو سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸، شماره ۵۵۴۶
رسانه
۵
صندلی داغ

حمایت ارزی از «برون مرزی»

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر

 شبکه های برون مرزی باید تلاش کنند ظرفیت جمهوری اسلامی را نشان دهند؛ این کار بسیار ضروری و جدی است، اما متاسفانه با توجه به امکانات کمی که دارند نتوانسته اند مقابل موج گسترده رسانه ای دشمنان یک موج مقاومت و اطلاع رسانی کامل داشته باشند. بسیاری از مردم در نقاط مختلف جهان هستند که دوستداران انقلاب اسلامی محسوب می شوند و مشتاق پیگیری مباحث انقلاب اسلامی هستند و متاسفانه صدای انقلاب به گوش آنها نمی رسد.

این شبکه ها باید بتوانند رویکرد رسانه ای دقیقی داشته باشند؛ یعنی بتوانند موج اطلاع رسانی را مقابل موج خبری و مسموم دشمن در دست بگیرند و مسائل را دقیق دنبال کنند. ما الان با یک فضای کاملا مقاوم مواجه هستیم که باید در مقابل این مساله حتما عملکرد خوبی داشته باشیم.

در فضای عمومی هم آن چیزی که موثر است عامه مردم هستند. آنچه آنها عمل می کنند زمینه ساز تصمیمات در حوزه مسائل ملی خواهد بود، نقش این رسانه های برون مرزی زیاد است تا بتوانند زمینه های برطرف کردن توطئه رسانه ای دشمنان را فراهم آورند، بنابراین حمایت های لازم از سوی حکومت باید متوجه این شبکه ها شود.

اولویت در نشان دادن واقعیت های داخل کشور در بخش های مختلف، نشان دادن ظرفیت های ایجاد شده، پیشرفت هایی که در داخل کشور وجود دارد، اطلاع رسانی درباره گفتمان انقلاب و سایر ابعاد نظام است. با توجه به شرایط فعلی که مردم جهان بیشترین اوقات خود را با رسانه ها سپری می کنند، باید تنوع در تولیدات وجود داشته باشد، همه مسائل را در قالب خبر نمی توان نشان داد. تولید فیلم، تله فیلم، سریال و محتواهای مختلف، نشست های جذاب و ابتکار عمل در ارتباط با این موضوع می تواند در این قضیه کمک کننده باشد.

به عقیده من با توجه به این که بخش قابل توجهی از هزینه های معاونت برون مرزی صداوسیما به صورت ارزی انجام می شود و این شبکه ها باید به دلار آنها را بپردازند، بنابراین بودجه در نظر گرفته شده برای آنها باید به صورت مستقل از سازمان صدا و سیماپیش بینی شود و اختصاص یابد.