آرشیو سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸، شماره ۵۵۴۶
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۰
رنگ و بوم

لیلی و شیرین به روایت فرهادیان

صادق فرهادیان  نمایشگاهی برگزار کرده به نام «لیلی و شیرین» که شامل دو مجموعه است با موضوع مشترک و البته کاملا متضاد. هنرآنلاین درباره این نمایشگاه نقاشی می گوید، به جز فرهادیان، مهسا نجفی نیز آثارش را در این نمایشگاه در گالری آس به نمایشگاه گذاشته است؛ 20 اثر از مهسا نجفی و 30 اثر از صادق فرهادیان.

فرهادیان درباره این نمایشگاه گفته است: من و همسرم هر کدام به صورت جداگانه بر روی مجموعه های خود کار می کردیم و قصد داشتیم دو نمایشگاه انفرادی متفاوت را برگزار کنیم. در طول کار اصلا به نمایشگاه مشترک فکر نمی کردیم، اما زمانی که کارها به مرحله پایانی نزدیک تر می شد عیسی جباری با دیدن آثار، شباهت ها و مشترکاتی در آنها دید و گفت که این آثار می توانند در یک نمایشگاه دیده شوند. از آن زمان ما هم سعی کردیم در مواردی مانند قاب، اندازه و... شباهت ها را بیشتر کنیم تا کارها به هم نزدیک تر شوند. همچنین آثار کوچکی که در روزهای آخر شکل گرفت مشترکات بیشتری داشتند و باعث شدند ارتباط میان دو مجموعه بیشتر شود.

همکاری این دو هنرمند باعث شده، دو تفکر کاملا متضاد درباره یک موضوع مشترک در نمایشگاه تازه گالری آس به تماشا گذاشته شود و علاقمندان می توانند  تا 18 آذر به گالری آس به نشانی شریعتی، بالاتر از پل رومی، جنب بانک پارسیان، پلاک 1831 مراجعه کنند.