آرشیو چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۵۲
اقتصادی
۴

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: کارت های بازرگانی به ابزاری برای فرار مالیاتی تبدیل شده است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: کارت های بازرگانی به ابزاری برای فرار مالیاتی تبدیل شده اند. دستگاه های متولی اقدامات لازم را درخصوص ساماندهی و رتبه بندی آنها انجام دهند.

سید مصطفی ذوالقدر، در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم درباره لزوم مقابله با فرارهای مالیاتی در کشور، گفت: فرار مالیاتی در کشور زیاد است. دستگاه های مسئول هرچه سریع تر نسبت به مقابله با این پدیده باید اقدام کنند.

وی ادامه داد: درحال حاضر از کارمندان و مردم عادی مالیات گرفته می شود ولی از کسانی که در بازارهای غیر مولد و مخرب به درآمدزایی مشغول هستند، مالیات گرفته نمی شود.

نماینده مردم میناب با بیان اینکه باید از سوداگران اقتصادی مالیات گرفته شود، گفت: سوداگران سرمایه های خود را به بازار سکه، مسکن، ارز و خودرو می برند و یک شبه صاحب سرمایه های کلانی می شوند، این درحالی است که هیچگونه مالیاتی نیز پرداخت نمی کنند.

ذوالقدر درخصوص اهمیت ساماندهی کارت های بازرگانی گفت: کارت های بازرگانی به ابزاری برای فرار مالیاتی تبدیل شده اند. دستگاه های متولی اقدامات لازم را درخصوص ساماندهی و رتبه بندی آنها انجام دهند.

وی در پایان تصریح کرد: وزارتخانه های اقتصاد، صمت و سازمان امور مالیاتی اقدامات لازم درخصوص باطل کردن کارت های بازرگانی اجاره ای باید انجام دهند.