آرشیو چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸، شماره ۷۲۲۶
حوادث
۱۲

حفاری برای دستبرد به عمارت کوشک شقاقی

گروه حوادث : مرد شیاد که می خواست از طریق حفاری یک خانه متروکه خود را به عمارت قدیمی کوشک شقاقی برساند با تلاش پلیس و یگان حفاظت میراث فرهنگی استان تهران دستگیر شد.

به گزارش میراث فرهنگی استان تهران، سرهنگ محمد جواد سیفی- فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی- در تشریح این خبر گفت: یک نفر از عوامل تیم حفاری غیر مجاز روز دوشنبه 18 آذر در یک بنای متروکه در محدوده نزدیک به عمارت کوشک شقاقی شناسایی و با همکاری نیروهای پلیس دستگیر شد.

پس از دریافت گزارش مردمی در خصوص حفاری در یک بنای متروکه در محدوده خیابان تقوی با انجام رصد اطلاعاتی پرسنل یگان حفاظت و تایید صحت گزارش مردمی، با دریافت حکم قضایی از شعبه چهارم بازپرسی دادسرای فرهنگ رسانه تیم عملیات یگان حفاظت با همکاری پلیس پس از ورود به خانه یکی از عوامل تیم حفاری را دستگیر کرد. سرهنگ سیفی بابیان اینکه تا پایان کار تحقیقات، تعداد نفرات و انگیزه اصلی تیم حفاری مشخص نیست خاطرنشان کرد: برای شناسایی و برخورد با حفاران غیرمجاز نیازمند مشارکت عمومی و گزارش های مردمی هستیم.  عمارت کوشک یا خانه شقاقی، عمارتی با قدمتی نزدیک به صد سال، یادگار معماری دوران پهلوی اول در یکی از قدیمی ترین محلات تهران است. این عمارت در میدان فردوسی، خیابان کوشک حد فاصل فردوسی و لاله زار قرار دارد.