آرشیو چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۵۲
شهرستان ها
۷

کلاس های آموزشی ازدواج در همدان

کارشناس جمعیت و باروری سالم معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: کلاس های آموزش تکمیلی زوج ها از روز شنبه 16 آذر ماه در تمامی مراکز مشاوره ازدواج آغاز شده است.

مریم بگلری ، بیان کرد: با توجه به تاکید رهبر فرزانه انقلاب در بند چهارم سیاست های کلی جمعیت، به برنامه ریزی و حل معضلات اجتماعی از جمله طلاق و بند دهم آن مبنی بر تحکیم بنیان خانواده و افزایش رضایتمندی از زندگی زناشویی، سند همکاری بین دستگاهی توسط کارگروه ملی ترویج ازدواج و کنترل و کاهش طلاق در شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین شد.

وی افزود: بر اساس این سند، با محوریت دانشگاه علوم پزشکی و همکاری دفتر امور اجتماعی استانداری، معاونت فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ،معاونت امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی، معاونت پیشگیری و اجتماعی دادگستری و معاونت پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی استان، کلاسهای آموزش تکمیلی زوج ها به مدت شش ساعت در تمامی مراکز مشاوره ازدواج برگزار می شود.

کارشناس جمعیت و باروری سالم معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: در این کلاس ها موضوعات آموزشی براساس شیوه نامه شورای انقلاب فرهنگی در زمینه بهداشت و سلامت، روان شناسی، اخلاق و احکام و حقوق زوج ها تدریس می شود.

بگلری ادامه داد: مدرسان این دوره های آموزشی مورد تایید دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه قرار گرفته و این افراد دوره های آموزشی لازم را گذرانده اند و دارای مدارک کارشناس ارشد یا دکترای روانشناسی، حقوق و سطوح 2، سه و چهار حوزوی هستند.

وی گفت: کلاس های تکمیلی ازدواج در شهرستان های تابعه بر اساس آمار زوج ها و فرهنگ و اقلیم  هر شهرستان در روزهای زوج یا فرد در نوبت صبح یا بعد از ظهر برگزار می شود.

کارشناس جمعیت و باروری سالم معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: حضور تمامی زوج ها در کلاس های چهارگانه به منظور دریافت گواهی برای ارائه به دفاتر ثبت ازدواج الزامی است.

بگلری تاکید کرد: زوج ها تنها در صورت ارائه این گواهی می توانند عقدنامه و سند ازدواج شان را از دفاتر ثبت ازدواج دریافت کنند.

وی گفت: همه زوج ها در هر سنی باید در دوره های آموزشی شرکت کنند چرا که حضور در این دوره ها موجب افزایش رضایتمندی از زندگی زناشویی و کاهش آمار طلاق می شود.