آرشیو سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸، شماره ۳۵۸۷
سیاست
۳

دومین روز ثبت نام انتخابات مجلس گذشت

صندلی های خالی در وزارت کشور

منبع: شرق

دومین روز ثبت نام برای مجلس یازدهم در حالی سپری شد که فضای ساختمان ستاد انتخابات کشور در وزارت کشور همچنان خلوت و آرام است. به نظر می رسد همچنان چهره های شاخص هر دو جناح سیاسی ترجیح می دهند روزهای آخر را برای نام نویسی انتخاب کنند، بااین حال محمد عباسپور، حمیدرضا پشنگ و هادی مقدسی، از نمایندگان ادوار مجلس، به وزارت کشور آمدند و ثبت نام کردند. سعید احدیان، مدیرمسئول روزنامه خراسان نیز روز گذشته در تهران ثبت نام کرد اما گفت احتمالا حوزه انتخابی خود را تغییر دهد. او همچنین اعلام کرد به جریان نواصولگرایی و قالیباف نزدیک است. محمد خدابخشی، نماینده الیگودرز نیز برای حوزه خود نام نویسی کرد. حسین رضازاده و عبدالحمید خدری، از نمایندگان فعلی مجلس نیز دوباره برای مجلس یازدهم ثبت نام کردند. توحید نوبخت، فرزند محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز از حوزه انتخابیه رشت ثبت نام کرد. لاله افتخاری، نماینده ادوار مجلس نیز در فرمانداری تهران نام نویسی کرد. شهاب الدین صدر، نماینده سابق مجلس نیز روز گذشته ثبت نام و تاکید کرد به مجلسی کارآمد که عصاره ملت باشد و تحت تاثیر لابی های مختلف نباشد، نیازمند هستیم.

تا پایان دومین روز هزارو 844 نفر برای داوطلبی در انتخابات مجلس ثبت نام کرده اند. روز گذشته اسماعیل موسوی، دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور، در جمع خبرنگاران گفت: «11 درصد از این تعداد خانم و 89 درصد آقایان هستند. 3.3 درصد از مجموع ثبت نام کنندگان تحصیلات حوزوی دارند، 12.8 درصد تحصیلات دکترا و 76.8 درصد مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و 7.1 درصد دارای مدارک لیسانس و کمتر از آن هستند». او همچنین گفت همچنان استان کهگیلویه و بویراحمد با 9 نفر ثبت نامی کمترین میزان مشارکت را در ثبت نام دارد.

فرماندار تهران نیز اعلام کرد در دومین روز 268 نفر در فرمانداری تهران ثبت نام کردند. به گزارش ایسنا، عیسی فرهادی با بیان اینکه جمع ثبت نامی های روزهای یکشنبه و دوشنبه،  421 نفر است، افزود: «از میان این تعداد 74 نفر زن و 347 نفر مرد بوده اند. 329 نفر تحصیلات کارشناسی ارشد دارند، 60 نفر دکترا،  12 نفر حوزوی و  2 نفر کارشناسی هستند. مسن ترین فرد 73 ساله است و جوان ترین 30 سال و دو ماه دارد. 26 درصد از جامعه ایثارگران بودند و 23 درصد از آنها در ادوار مختلف ثبت نام کرده اند و این آمار مربوط به ثبت نام حوزه انتخابیه تهران است».