آرشیو چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸، شماره ۵۵۴۷
جامعه
۱۸
مکث

بازار اجناس دست دوم گرم است

نیما اشرف زاده، مدیر ارتباطات سایت شیپور که مرجعی مهم برای خرید و فروش اجناس دست دوم به شمار می رود، ایجاد رکود در بازار خودرو را مهم ترین تاثیر افزایش قیمت بنزین بر بازار انواع کالاهای ارائه شده در این سایت می داند و در این باره به جام جم می گوید: بسیاری از نمایشگاه های خودرو که به طور معمول با سایت ما همکاری دارند، در سه هفته گذشته آگهی های خیلی کمتری به ما ارائه می کنند، زیرا بازار آنها دچار رکود شده است و خریداران کمی در آن یافت می شود.

او همچنین بازار مسکن را دچار رکودی چند ماهه می داند و تاکید دارد گرانی بنزین تاثیر چندانی روی این بازار نداشته است، چراکه ماه هاست آگهی های خرید و فروش مسکن در این سایت کاهش یافته و از نظر اشرف زاده، این دلیل موجهی است برای رکود بازار مسکن در ماه های اخیر.

مدیر ارتباطات سایت شیپور همچنین توضیح می دهد در شرایط گرانی کالاها بسیاری از مردم به خرید و فروش اجناس دست دوم روی می آورند، اما افزایش قیمت بنزین هنوز تاثیر چندانی روی خرید و فروش اجناس عمومی این سایت نگذاشته است.

اشرف زاده البته این را هم می گوید که در سه هفته گذشته میزان خرید و فروش اجناس عمومی با شیب اندکی بیشتر شده که علت اصلی آن نزدیک شدن به ماه های پایانی سال است.