آرشیو پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸، شماره ۷۲۲۷
فرهنگی
۶

تلگراف خبر

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد با انتصاب حمید نیلی به عنوان مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، جانشین وی در انجمن هنرهای نمایشی ایران بزودی انتخاب و معرفی می شود.

فراخوان بخش «به علاوه فجر» سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر منتشر شد. این بخش با هدف ارج گذاری به حضور نقش آفرین بخش خصوصی تئاتر ایران در سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر برگزار می شود.

علی ثابت نیا مدیر عامل انجمن موسیقی ایران با صدور حکمی کاوه صادقی آزاد را به عنوان مدیر روابط عمومی این مجموعه منصوب کرد.

آثار منتخب بخش نمایش های خیابانی سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شدند. هیات انتخاب بخش نمایش های خیابانی متشکل از محمودرضا رحیمی، ایوب آقاخانی و پیام عزیزی با مدیریت سامان خلیلیان تعداد 17 اثر را برای حضور در این دوره از جشنواره انتخاب کردند.

 15 اثر مستند بلند به بخش مسابقه دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی ایران راه یافتند.

فیلم سینمایی «23 نفر» به کارگردانی مهدی جعفری و تهیه کنندگی مجتبی فرآورده از دیروز چهارشنبه 20 آذر ماه در سینماهای سراسر کشور به اکران درآمد.

نمایش «دراکولای سفید» با طراحی و کارگردانی محسن میرزاخانی و تهیه کنندگی حسام آهنگر بزودی در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می رود.

فیلم «ما» ساخته جوردن پیل موفق به کسب جایزه بهترین فیلم سال 2019 از سوی انجمن منتقدان فیلم های آفریقایی-امریکایی شد.

آیین رونمایی فیلم «حوا، مریم، عایشه» به کارگردانی صحرا کریمی و تهیه کنندگی کتایون شهابی سه شنبه شب در خانه هنرمندان برگزار شد.

میلاد عظیمی از عرضه چاپ جدید کتاب «پیر پرنیان اندیش» (در صحبت سایه) که شامل گفت وگو با هوشنگ ابتهاج، شاعر پیشکسوت است، خبر داد.

مدیرعامل خانه سینما با اشاره به رکود رسانه های مکتوب و از دست رفتن اعتبار کاغذ و قلم، گفت: انجمن منتقدان و نویسندگان سینما یک وظیفه تاریخی برعهده دارد و فکر می کنم جشن نوشتار سینمایی کار درجه یکی است و امیدوارم با ملاحظات جدی بتوان آن را در فعالیت آکادمی خانه سینما قرار داد.